Ångest och sömnbrist. Fått Propavan men mår ännu sämre. Biverkning?
Sovit otroligt dåligt sista veckorna. Har en liten bebis på 11 veckor och det började med att jag ammat ofta på nätterna, efter ett tag kunde jag inte somna om mellan amningarna utan har legat vaken och vridit mig. Till slut kommer tänker man bara "jag måste sova", får panikkänslor och kan då verkligen inte sova. Ångest inför nästa natt när det ska bli lika dant.
Har tidigare haft depression och panikkänslor och ätit olika mediciner. Har nu fått ta Sobril för att kunna sova. Känner mig då ok. Min läkare ville dock att jag skulle prova Propavan istället då det ej skulle vara beroendeframkallande. Tog 1½ tbl igår och vaknade inatt och kände mig enormt konstig. Det kröp i hela kroppen, jag var rastlös och kunde inte ligga still. Kände mig mosig i huvet. Dessutom torr som en öken i munnen. Blev naturligtvis stressad över detta och fick ta Sobril igen för att somna om... Har idag känt mig helt drogad (blir inte så av Sobril).
Talade med läkaren imorse som ville att jag skulle försöka igen ikväll för att se om det verkligen var medicinen. Det kunde varit "bara" ångest! Men jag vet väl hur min ångest känns, inte är det sådär iallafall!
Någon med erfarenhet av Propavan? Här läst om andra med liknande biverkningar. Vill inte ta denna medicin igen!