Anonym (Loloo) skrev 2010-05-14 13:08:26 följande:
bebisen kan VISST sparka sönder saker i magen. MEN det är extremt ovanligt. Min arbetskompis dotter sparkade sönder sin egna navelsträng inne i magen. Mamman började störtblöda och det blev urakut snitt. Det var bebisens blod som kommit ut inte mammans. Och hon(bebisen) var helt vit av allvarlig blodbrist när dom fick ut henne. hon hade änglavakt och överlevde. Och utan men också=). Ts skulle bebisen ha haft sönder något så skulle du märka det tror jag. tycker inte du behöver vara orolig. men du kan ju ringa förlossningen och fråga iallafall. För att känna dig lite lugnare.
Hur visste de att barnet sparkat sönder navelsträngen?*nyfiken* Att navelsträngen slitits loss/skadats för att barnet trasslat in sig har jag hört, men aldrig att den kan sparkas sönder?
TS: Jag tror absolut inte att det är någon fara, för skulle det hända något därinne så skulle du få väldigt ont och blöda och eftersom du känt det vid fler tillfällen och din bebis rör sig och verkar må bra så är det kanske din egen mage du hör. Det kan ju bubbla och låta i magen av tarmarnas rörelser och om då bebisen stökar runt samtidigt....
Men jag tycker ändå att du ska ringa din BM, så att du slipper oroa dig!