• Orchido

Vattenmuseumet Aquaria på djurgården?

Hej
    Tänkte höra med människor som varit på det museumet om det finns framkomlighet för en rullstol,
    läste på hemsidan om att barnvagnar är ej tillåtna där inne på museum men det står ingenting på rullstolar, så man blev lite kluven och började undra om inte min dotter är välkommen dit för att se dessa fiskar med sin rullstol.

så ni som varit där eller vet något, kan ni vara snälla och berätta? Vill göra något kul med min lilla flicka.

• Svar på tråden Vattenmuseumet Aquaria på djurgården?
  • Tiiina86

Man får ha rullstol inne på Auvaria men dock inte inne i regnskogen och det är väll det som är mest spännande, men det finns ju fiskar,hajar osv som ni kan titta på

• Orchido

så det går att ha rullstol just vid fiskarna, för det är det som hon kommer fastna för mest

• Tiiina86

japp jag har varit mycket just på aqvaria och för att komma in i djungeln måste man upp för en trappa men man går bara rakt fram förbi den så kommer akvarium med grodor, sjöstjärnor,sjöhästar sen finns en liten öppen damm med fiskar i och efter det kommer stora akvariumet med hajar osv men ni kommer kunna titta på allt det där då det är en rymmlig gång att gå i så är nog inga problem med rullstolen

• Orchido

härligt, då har man ett sommarnöje för sin dotter iallafall

Svar på tråden Vattenmuseumet Aquaria på djurgården?