• MICKIS18

Vad ska jag göra?

jag vet inte vad jag ska göra?
    För jag har träffat en kille som jag känner jätte mycket för men han känner mindre för mig och han sa första att han inte vill ha ett förhållande med mig och nu säger han att han mår dåligt och vill att vi ska ta en paus från varandra i 2 månader och sedan efter 2 månader så ska vi kolla hur det känns  och ha lite kontakt med varandra men inte så ofta och inte prata via chatt , sms eller telefon.

Just nu känns det som om han inte vet vad han vill för några veckor sedan sa han att han inte vill ha  något förhållande med mig och nu säger han att vi ska ta en paus på 2 månader och sedan kolla hur det känns?

jag vet inte om jag pallar att vara utan honom i 2 månader men jag vill ändå inte lämna honom för gott?

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det verkar som att ni känner olika mycket för varandra. Eftersom han sagt att han vill ha en paus så är det inte mycket du kan göra åt det. Det är också väldigt ovisst hur det blir efter pausen. Jag tror inte att du skall hoppas för mycket men du kan ju avvakta lite för att se vad som händer. Om det fortsätter vara så här osäkert tror jag att du måste inse att det inte blir något mellan er. Då får du i stället vara öppen för att träffa en annan kille som har starkare känslor för dig. Jag tycker att du skall tänka på dig själv under tiden, gör saker du tycker om och vara med kompisar som du trivs med.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Vad ska jag göra?