• Anonym (ledsen)

Varför träffar jag aldrig rätt kille?

Jag är 37 år och singel. Känner mig misslyckad.
    Haft en del förhållanden men det brukade sluta med att han var otrogen.
    Alla killar jag träffar nu är helt knäppa.
    Varför finns ingen för mig? Jag får jämt sitta ensam.
    De jag träffat är obotliga ungkarlar eller självupptagna ungkarlar.
    Träffade en på jobbet som jag trodde mycket på. Vi dejtade en månad sen sa han att vi inte kommer bli ihop. Jag var kär i honom men han sa att han kunde inte släppa sitt ungkarlsliv= meka med sin bil varje helg i 5 år till ville han.
    Han var 40 år och hade inte haft en tjej sen 10 år tillbaks. Han sa att han va rädd att binda sig. Han sa att jag var mycket söt tjej men han var rädd.
    Träffade en kille på krogen som jag trodde på och vi hade gemensamma intressen men han var upptagen med sitt band, spelade musik varje kväll i flera timmar.
    Hur ska man hinna träffas då?
    Har försökt med nätet med men så fort jag skickar bild på mig hör de aldrig av sig mer. jag är söt, ser bra ut och tar hand om min kropp och klär mig bra så det är inte det det handlar om. Men jämt när jag skickar bild så slutar de höra av sig, jag vet inte vad de killarna vill ha?
    Var ska jag träffa en kille som har tid för mig och inte vill leva ungkarlsliv?
    Känns hopplöst.

• Svar på tråden Varför träffar jag aldrig rätt kille?
  • Anonym (NA)

Förstår att det känns jobbigt..men visst finns det en kille för dig där ute någonstans..

Jag tror såhär, träffar man den rätte så skippar man nog mecka med bilar osv..men du kanske inte var den rätte för dom dessvärre. För träffar man nån som känns 100% rätt så släpper man in den i livet trots många andra sido projekt.

Finns det någon som du tror "skrämmer" dessa killar? Kan tänka mig att ju äldre man blir desto mer kräsen blir man...Pratar du barn på försts dejten osv? =)

• Anonym (ledsen)

Nej jag pratar absolut inte barn på varken första eller andra eller tredje dejten.
    Jag behöver inte ens skaffa barn, vill bara ha en bra kille!
    Vet inte vad det är som skrämmer bort killarna.
    Vi har haft starka gemensamma intressen. Varit rätt lika i sättet osv.

• Pappa och dotter

Vet hur du känner det, har samma problem och det lustiga är alla problem som dyker upp. Min lista kan göras lång, men physiska problem, galna e'x, mm. Men vi får kämpa på :)

//Johan

• Anonym (forrezzt)

Ju mer du grubblar på detta desto svårare kommer det att bli att träffa en kille för du utstrålar fel saker; osäkerhet, självtvivel, desperation... Det man måste göra, tricket, so to speak, är att fokusera på sig själv och på att göra sig själv glad och stabil - först, utan kille, då kommer den rätte till dig, nästan automatiskt. Konstigt men sant. Släpp det. Slappna av. Ha kul. Sluta leta. Du gör ingeting fel, kärleken låter sig inte letas upp bara.

• Sorbus

Har du funderat på vad det är som gör att du väljer den typen av killar?

• BellyBandit

Sorbus... precis vad jag tänkte på, man måste titta på sig själv för man dras ofta till samma slags killar...

TS För att hitta rätt måste du tro på dig själv och älska dig själv...
    Jag har haft rötägg jag lovar... och det sista skithålet gjorde att jag nästan dog... 
    men jag har fått hjälp tillbaka och förstått att jag söker mig till sådana för att jag är van vid dom
    du måste helt enkelt ställa högre krav
    5 saker som du absolut ska kräva är
    Jobb som dom trivs med
    Inga alkohol eller nerv eller drog problem
    Egen bostad
    Egna vänner
    OCh aldrig varit otrogen
    följ den listan och lägg kanske till mer saker som är viktiga... och du... nätet? finns det inte mest puckon där? det är allafall vad jag uppfattat...
    VIlda webben astråkigt
    BC där är det bara knulla
    sen då? 
    ja inte vet jag 
    har varit singel nu i tre månader och går i terapi och försöker hela mig själv efter mitt senaste förhållande
    jag hoppas jag lärt mig något denna gång
    lägger in länken hur jag haft det...
  • Anonym (ledsen)

Jo nätet verkar bara finnas puckon. Har aldrig träffat en vettig kille där.
    Jättekonstiga killar. Verkar bara gå efter ytlighet o utseendefixerade. Bara fotomodellutseende. Verkar inte bry sig om att vi kanske har liknande intressen eller samma åsikter. Det är bara ytligt.
    Men krogen är samma sak tycker jag även om det kanske är lite lättare att träffa nån. Men sen är det annat som inte stämmer, det kanske visar sig att killen är gift eller har en tjej, vanligt!
    På jobbet funkar inte heller, de är ju livrädda killarna.
    Har gått danskurs o andra kurser men inget napp där heller.
    Jag vet inte vad jag ska göra, börjar bli desperat o stressad till tusen...

• BellyBandit

försök att släppa att du är desperat

GÖR saker för dig själv
    har du andra vänner?
    andar saker som är viktiga
    när man letar så hårt som du gör då händer det inte...
    sök en terapeut...
    som kan hjälpa dit att se DIG
  • midoldman
    Anonym (ledsen) skrev 2010-05-14 19:02:34 följande:

Nej jag pratar absolut inte barn på varken första eller andra eller tredje dejten.
    Jag behöver inte ens skaffa barn, vill bara ha en bra kille!
    Vet inte vad det är som skrämmer bort killarna.
    Vi har haft starka gemensamma intressen. Varit rätt lika i sättet osv.

Hur går det TS? Du får gärna skriva PM om du vill prata om nåt :) Bilder kan du få se också (så du får en bild av vem jag är) då jag har en tråd här på forum men vill gärna inte gå ut offentligt i öppen tråd (denna) om exakt vem jag är.

Ha det bäst!!!!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (forrezzt) skrev 2010-05-14 19:09:52 följande:

Ju mer du grubblar på detta desto svårare kommer det att bli att träffa en kille för du utstrålar fel saker; osäkerhet, självtvivel, desperation... Det man måste göra, tricket, so to speak, är att fokusera på sig själv och på att göra sig själv glad och stabil - först, utan kille, då kommer den rätte till dig, nästan automatiskt. Konstigt men sant. Släpp det. Slappna av. Ha kul. Sluta leta. Du gör ingeting fel, kärleken låter sig inte letas upp bara.

Ja. Det sämsta man kan göra är att fråga folk här om relationsråd.

Det är faktiskt det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-09 15:36:10 följande:

Det är faktiskt det.
    Det är uppseendeväckande att så många konstiga människor finns på det här forumet.
    Jämfört med Flashback, där man fattar att många inte är seriösa.
    Här är det på fullt allvar.

Det är skrämmande på en helt ny nivå.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-09 15:36:10 följande:

Det är faktiskt det.
    Det näst värsta är att diskutera med dig
  • Anonym (W)
    midoldman skrev 2022-08-09 15:33:48 följande:
    Hur går det TS? Du får gärna skriva PM om du vill prata om nåt :) Bilder kan du få se också (så du får en bild av vem jag är) då jag har en tråd här på forum men vill gärna inte gå ut offentligt i öppen tråd (denna) om exakt vem jag är.

Ha det bäst!!!!
    Hur man inte smidigt alls raggar på någon 10 år senare...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-09 15:42:40 följande:
    Det näst värsta är att diskutera med dig
    Nej.
    Långtifrån.
    Jag är öppensinnad, bryr mig om andras känslor, och dömer inte andra.
    Det är bra egenskaper. Som fler här på forumet borde ha.
  • exandthecity
    Anonym (ledsen) skrev 2010-05-14 18:51:38 följande:
    Varför träffar jag aldrig rätt kille?
    Anonym (W) skrev 2022-08-09 15:43:34 följande:

Fast man blir ju lite nyfiken på hur TS ser ut som 49-åring..
  • midoldman
    Anonym (W) skrev 2022-08-09 15:43:34 följande:
    Oj jag trodde det var Maj i år och inte 10 år sedan, då ber jag om ursäkt, ni behöver inte vara taskiga mot någon, sprid love not hate :) 
  • ChrisW

Till TS,
    ?TRO MIG.. Detta går åt båda hållen. är precis på samma ställe och samma erfarenhet som du 

Svar på tråden Varför träffar jag aldrig rätt kille?