Livrädd för sövning/skrapning
Gjorde en medicinsk abort för 7 veckor sedan och blöder fortfarande. Var på sjukhuset för kontroll idag och de hittade rester av slemhinnan kvar. En läkare som jag knappt hörde vad hon sa började prata om skrapning och jag fick panik. Bad att få testa Cytotec igen, eftersom det verkar som min mens kommit igång idag...
Bm sa sedan när jag sa att jag verkligen inte vill bli skrapad att ibland måste man ju (vilket jag förstår), men sedan sa hon "och sövd vill man ju inte bli i onödan". WHAT? Blir man sövd under en skrapning? Tydligen, och vad det verkar hade de gjort det redan idag om jag inte bett att få testa mer piller.
Nu har jag jordens ångest, dels så börjar jag delvis ångra aborten (men gjort är gjort) men jag skulle aldrig ha gjort en kirurgisk abort. Nu tror jag att jag kommer att dö under narkosen alternativt att de kommer skrapa för mycket så att jag aldrig kommer att bli med barn igen (vilket jag hört skräckhistorier om - senast på insändaren i senaste numret av ToppHälsa) Detta sa bm inte stämmer - det går inte skrapa för mycket med de instument de använder för skrapning...
Fan, fan, fan!
Fick ingen information om skrapning och sitter nu med massa frågor... När jag ska dit på onsdag och de eventuellt ser att jag har rester kvar - kommer de göra skrapningen samma dag? Får man åka hem samma dag? Ska jag vara ensam under "ingreppet"? Vill ha någon med mig... Jag dör...