• oOLillaJagOo

Före & efter-bilder på tjejer som gått ner i vikt genom TRÄNING?

Jag skulle vilja se på foton vad träning (då främst styrketräning) kan göra för kroppen! Jag har börjat träna med målet att bli smalare, men det känn som att det inte kommer att gå hur mkt jag än tränar.. Av någon konstig anledning..

Så nu undrar jag om det är något som vet var man kan se före och efter bilder på tjejer som börjat träna o gått ner i vikt/blivit smalare?

Väldigt tacksam för svar!!

• Svar på tråden Före & efter-bilder på tjejer som gått ner i vikt genom TRÄNING?
  • oOLillaJagOo
    Jezamine skrev 2010-05-14 20:17:12 följande:
    Har du kollat här:www.google.se
    nej, vad är det för nåt?
  • Jezamine
    oOangelicaOo skrev 2010-05-14 20:18:11 följande:
    nej, vad är det för nåt?
    Kolla får du se.
    Avstängd tills vidare
  • oOLillaJagOo
    Jezamine skrev 2010-05-14 20:18:56 följande:
    Kolla får du se.
    Men självklart har jag sökt där. Men som du kanske förstår så får man upp ganska många träffar och de flesta har inte ens med saken att göra. Därför skrev jag här för att kanske ev. få kontakt med någon som själv har bilder eller vet någon sida.
  • Jezamine
    oOangelicaOo skrev 2010-05-14 20:20:30 följande:
    Men självklart har jag sökt där. Men som du kanske förstår så får man upp ganska många träffar och de flesta har inte ens med saken att göra. Därför skrev jag här för att kanske ev. få kontakt med någon som själv har bilder eller vet någon sida.
    Om du styrketränar får du ju muskler....de är väl inte smala? Vad äter du för något och hur motionerar du i övrigt?
    Avstängd tills vidare
  • Nixx

Nej som tjej är det extremt svårt att bygga stora muskler. Kolla in på kolozzeum forumet där en hel del killar och tjejer hänger som har före och efter bilder i sina träningsdagböcker

• exiteme
    Jezamine skrev 2010-05-14 20:21:46 följande:
    Om du styrketränar får du ju muskler....de är väl inte smala? Vad äter du för något och hur motionerar du i övrigt?
    Klart man kan bli smal av styrketräning! Typiskt myt...
  • Jezamine
    exiteme skrev 2010-05-14 20:26:40 följande:
    Klart man kan bli smal av styrketräning! Typiskt myt...
    Du såg ? efter min mening el hur?
    Avstängd tills vidare
  • exiteme
    Jezamine skrev 2010-05-14 20:28:41 följande:
    Du såg ? efter min mening el hur?
    Du skrev först ett påstående som slutade med ... och sedan en fråga. Det var påståendet jag svarade på. Dessutom finns det smala seniga muskler och inte bara stora bulliga.
  • oOLillaJagOo
    Jezamine skrev 2010-05-14 20:21:46 följande:
    Självklart får man muskler, men jag antar väl att man även förbränner fett på kroppen?
  • oOLillaJagOo

exiteme! - jag har nämligen varit i kontakt med personer som inbillat mig att jag INTE kommer att bli smalare av styrketräning, utan att jag endast kommer bygga muskler.. Känns ju jäkligt trist isf. Men jag njuter verkligen av gympassen, som jag dessutom börjar och avslutar med löpning på löpbandet. Svetten rinner av mig. Så nog borde det väl hända nåt så småningom? :D

• exiteme
    oOangelicaOo skrev 2010-05-14 20:36:31 följande:
    exiteme! - jag har nämligen varit i kontakt med personer som inbillat mig att jag INTE kommer att bli smalare av styrketräning, utan att jag endast kommer bygga muskler.. Känns ju jäkligt trist isf. Men jag njuter verkligen av gympassen, som jag dessutom börjar och avslutar med löpning på löpbandet. Svetten rinner av mig. Så nog borde det väl hända nåt så småningom? :D
    Klart du kommer bli smalare. Muskler tar mindre plats än fett. Dessutom är det JÄVLIGT svårt för tjejer att bygga stora muskler. Jag körde megatunga pass. Få reps men tunga. typ 3*8.

Levde i bodybuildarvärlden och alla runt om mig tävlade, men hur jag än kämpade md mat och träning fick jag inga stora muskler.
  • lunkentuss

styrketräning i sig är inte fettförbrännande, men styrketränar man behöver musklerna mer syre vilket ökar energiförbrukningen... O eftersom man ska göra av med mer än man får i sig, så är ju en ökad energiförbruknning super om man vill gå ner i fettvikt =)

Jag har styrketränat lite sporadiskt, men inte med några direkta mål...
    Har bilder i mitt album, under starka bilder... =) Har gått ner drygt 15 kg... från 81 kg till 65 kg... =)

• oOLillaJagOo
    lunkentuss skrev 2010-05-14 20:42:31 följande:
    styrketräning i sig är inte fettförbrännande, men styrketränar man behöver musklerna mer syre vilket ökar energiförbrukningen... O eftersom man ska göra av med mer än man får i sig, så är ju en ökad energiförbruknning super om man vill gå ner i fettvikt =)Jag har styrketränat lite sporadiskt, men inte med några direkta mål...Har bilder i mitt album, under starka bilder... =) Har gått ner drygt 15 kg... från 81 kg till 65 kg... =)
    Tack för ditt inlägg! :) Ska kolla in bildera nu, har du gått ner dessa kilon genom styrketräning enbart eller tillsammans med något annat?
  • lunkentuss
    oOangelicaOo skrev 2010-05-14 20:44:44 följande:
    Tack för ditt inlägg! :) Ska kolla in bildera nu, har du gått ner dessa kilon genom styrketräning enbart eller tillsammans med något annat?
    har ju ätit bra såklart sen har jag tränat mest spinning o core... Har även tränat (tränar) lite bodybalance o afrodance... O så har jag tagit mååååånga morgonpromenader (gått en timme innan jag äter frukost) o även joggat ett par ggr i veckan...

De första 10 kg jag gick ner så var det enbart morgonpromender o jogging... De sista fem, då började jag på gymmet o styrketränade o gick på gruppassen =)

I dagsläget har jag varit slarvig med maten så har gått upp 5 kg till 70... Så har sen 4 dagar tillbaka tagit mig i kragen o siktar den här ggn på 60 kg =)
  • Gung Ho

Byt ut styrketräning mot tex Body Pump och kör ett högt tempo med lite mindre vikter...

• Primrose

Jag har styrketränat mycket tidigare (dock ej bodybuilding) och jag blev definitivt smal av att få muskler. Visserligen vägde jag mer, men vikten är ju ganska ointressant i sammanhanget. Men jag konditionstränade förstås också och om jag slarvade med maten så såg jag inte lika "tonad" ut eftersom muskleran doldes av utökat fettlager. Du borde se en skillnad om du tränar rätt, men se till att du äter bra också.

För en nybörjare brukar det räcka att köra ett enkelt program i ett antal veckor. Sedan kan man börja göra träningen litet mer avancerad. Dock är det viktigt att du tränar med tillräckligt tunga vikter (variera beroende på hur många reps och set du gör) så att du tar ut dig tillräckligt. Brukar du få träningsvärk? Det är ju under läkningsperioden från den som dina muskler byggs. Du måste även ge dig själv tillräckligt med vila så att musklerna hinner återhämta sig innan de tränas igen (annat gäller vid konditionsträning). Om man tränar ofta, som jag gjorde tidigare, löser man det genom att "splitta" sin träning, och styrketräna olika muskelgrupper på olika dagar. Du får inte heller äta för litet (inte minst protein) för då  kan inte kroppen byggas upp.

Svar på tråden Före & efter-bilder på tjejer som gått ner i vikt genom TRÄNING?