• Anonym

Hur mycket flytningar har du som gravid?

Nu börjar jag få lite panik över dessa flytningar. Känner mig så fruktansvärt äcklig! Hur mycket flytningar har ni andra gravida? Jag måste använda trosskydd annars blir trosorna snuskiga hur fort som helst! Inbillade mig att jag hade svamp ett tag men efter att jag kört en omgång med receptfritt från apoteket men det hjälpte inte! Det känns som det blir värre ju längre in i graviditeten jag kommer, är i v33 nu.. Någon som vill dela med sig om vad som är normalt???

• Svar på tråden Hur mycket flytningar har du som gravid?
  • Anonym (Snigeln)

Hahaha, jag hade sjukt mycket flytningar under min graviditet! Jag t o m råkade snigla soffan

Fräscht? Not so much, men helt normalt.
  • Anonym (massor)

Jag har haft mycket flytningar i alla fyra graviditeter.. alltid gula och det är så mycket att det läker igenom både trosor och byxor om jag inte har trosskydd.. så aldays strl large är ett måste. Jag har gjort odlingsprov för svamp o bakterier men det finns inget där så det ska vara helt normalt.

• Anonym

ok tack och lov, känner mig så himla ofräsch!!

Sen är jag så himla svullen där nere med, är det också normalt? Jag får nästan skav av mina egna blygläppar mot varandra liksom. haha vad sjukt det låter, känner mig så dum så vågar inte fråga BM..

• Anonym

Ibland har det kommit nästan som ett fritt flöde. Speciellt på morgonen när jag just stigit ur sängen, eller om jag behövergöra #2/just gjort. Går inte utan trosor längre än mellan duschen och klädkammaren och använder nästan alltid trosskydd. (Det är för stor risk för "snigling" ) Slemmigt och läskigt är det, men så länge det inte luktar, ändrar färg, eller konsistens, så antar jag att det är ok.

• Anonym

Jag är också svullen! Går jag utan trosor känns det riktigt obehagligt, men med så är det ingen fara. Ansade lurvet häromdagen och jisses som det ökade friktionen! Inte bekvämt alls

• Anonym
    Anonym skrev 2010-05-14 20:49:19 följande:
    Ibland har det kommit nästan som ett fritt flöde. Speciellt på morgonen när jag just stigit ur sängen, eller om jag behövergöra #2/just gjort. Går inte utan trosor längre än mellan duschen och klädkammaren och använder nästan alltid trosskydd. (Det är för stor risk för "snigling" ) Slemmigt och läskigt är det, men så länge det inte luktar, ändrar färg, eller konsistens, så antar jag att det är ok.
    Ja men precis! Speciellt på morgonen och man reser sig upp, då är jag inte onormal:P
    Anonym skrev 2010-05-14 20:50:52 följande:
    Jag är också svullen! Går jag utan trosor känns det riktigt obehagligt, men med så är det ingen fara. Ansade lurvet häromdagen och jisses som det ökade friktionen! Inte bekvämt alls
    Får du med som skav? Jag får riktigt ont när jag torkar mig efter toan, känns som huden är jätte tunn och kännslig
  • Anonym

Nej, det har jag sluppit, tack ock lov. Du kan kanske prova att smörja med någon olja? Jag har använt mandelolja från apoteket förr när jag haft problem med torra slemhinnor och det är ju skönt för huden med Funkar fint som glidmedel och massageolja också

• Anonym

Testade med lite vaselin igår och det kändes lite bättre efter det! Det är väl bara att stå ut till ungen vill komma ut så man får bli lite normal där nere igen;)

• Anonym

ja usch vad jag har flytningar både vattniga och äckligt slemmiga... hur mycket som helst är i v 24 och jag använder trosskydd för att slippa byta trosor 3ggr per dag..
    känns inte så kul att ha oralsex tex...

• Anonym

Ne usch jag har inte lust att ha sex alls känns döh snuskigt!

• Anonym

Har precis samma problem som dig. Jag känner mig skit äklig och ofräsch och sex känns inte alls roligt när man har så mycket flytningar.
    Jag är också svullen.

• Anonym

skönt att höra att man inte är ensam. Någon som vet om man kan göra något åt det?

Svar på tråden Hur mycket flytningar har du som gravid?