• Anonym (puh...)

Min 2 åring sugit på 15 st natusan våtservetter!

Hittade min 2-åring smaskandes i sovrummet. Undrade vad det var för ljud och då jag kom in hade han munnen full med natusan våtservetter och jag räknade högen han avverkat till 15 stycken!

Hur han kommit åt den på skötbordet vet jag inte , men en 2-åring är ju uppfinningsrik. Trodde inte han skulle smaka på dem och suga ut innehållet som om det varit en havskräfta!

Ringde Giftinfo-tydligen ingen fara. men ändå lite obehagligt när man läser innehållet: en lååång rad olika kemikalier som jag inte har en aning om vad de är.

UNGE! suck....

• Svar på tråden Min 2 åring sugit på 15 st natusan våtservetter!
  • Busbellan

haha, min son har till och med ätit upp delar av våtservetterna ibland och han lever än
    fattar inte hur de kan göra det frivilligt, men det är nog inte så farligt i alla fall

Mamma till Nora, August och Ella
  • amalie79

Oj, har inte ens tänkt att det kan vara farligt. Min kompis dotter stoppar sådana i munnen hela tiden, när man torkar henne runt munnen. Ibland får man dra ut dem!

De kanske smakar gott på något vis?

Bör man inte använda dem till att torka dem i ansiktet med heller?

• BlommyNess12

händer hela tiden här hemma, jag får gömma våtservetterna. Fattar inte vad det goda är?! Provade att torka lite på insidan av underläppen på mig själv och på så sätt smaka, och fy helvete vad det var äckligt. Begriper inte.

• TheMother
    amalie79 skrev 2010-05-14 21:17:38 följande:
    Oj, har inte ens tänkt att det kan vara farligt. Min kompis dotter stoppar sådana i munnen hela tiden, när man torkar henne runt munnen. Ibland får man dra ut dem!De kanske smakar gott på något vis? Bör man inte använda dem till att torka dem i ansiktet med heller?
    Nej, man bör inte använda våtservetter alls i ansiktet. Ingen sort.
    Natusan är dessutom de giftigaste av dem alla.

Skönt TS att det tydligen inte var någon fara!
    Mamma till Anton 080920
  • SunnyBunny

Läste häromdagen att man skulle skölja munhålan och dricka vatten om man fått dem i munnen. Och om man får in dem i ögonen så ska man sköja dem. Så nej man ska nog inte använda dem i ansiktet!

• Anonym (puh...)
    TheMother skrev 2010-05-14 21:22:45 följande:
    Nej, man bör inte använda våtservetter alls i ansiktet. Ingen sort.Natusan är dessutom de giftigaste av dem alla. Skönt TS att det tydligen inte var någon fara!
    alltså giftiga kan man nog inte kalla dem med fulla med kemikalier av okänd sammansättning kanske? Jag brukar också torka av munnen med dem men det ska man kanske inte då...

våtservetter behöver ju inte innehålla kemikalier egentligen-undrar varför de har så mkt skit i sig när det räcker med vatten?

jag ahr skötbordet i sovrummet-därva våtservetter pga att skötbordet ej får plats i badrummet.

Men ska nog gå över till vanliga tvättlappar och blöta dem med vatten ...har inte lust med fler incidenter av detta slag...
  • Anonym (puh...)
    SunnyBunny skrev 2010-05-14 21:28:43 följande:
    Läste häromdagen att man skulle skölja munhålan och dricka vatten om man fått dem i munnen. Och om man får in dem i ögonen så ska man sköja dem. Så nej man ska nog inte använda dem i ansiktet!
    ähum var läste du det? Min 2 åring sög ju glatt på 15 stycken av dem...Och sedan fick vi gäster så hann inte skölja ur munnen...
  • SunnyBunny
    Anonym (puh...) skrev 2010-05-14 21:31:32 följande:
    ähum var läste du det? Min 2 åring sög ju glatt på 15 stycken av dem...Och sedan fick vi gäster så hann inte skölja ur munnen...
    Står på baksidan av dem servetterna vi använder. Såg nu att det var Natusan ni använder, jag använder nåt annat märke, men känns väl som det borde vara samma sak?
  • Anonym (puh...)

Natusan själv rekommenderar sina våtservetter även till att torka av bebismunnar/fingarar???

citat:

Natusan baby rekommenderar:

Packa ner ett paket våtservetter i väskan eller ta med i bilen för smidigare blöjbyten. Natusan babys milda våtservetter är förutom vid blöjbytet lämpliga att torka av kladdiga bebis-fingrar och runt munnen. Våtservetter rengör effektivt och är samtidigt skonsamma mot bebisens känsliga hud.

MEN_ läser man tidningsartiklar och olika tester så avråder man bestämt från att överhuvudtaget använda våtservetter till barn..

Mkt motsägelsefullt!

• Disela

Så gjorde min dotter med när hon var lite mindre. (Är tre nu). Dessutom hittade jag henne i badrummet en gång, då hade hon tuggat hål på en tub med inotyolsalva. Det är ju en plåttub! Hon hade salva kring HELA munnen och i munnen. Men hon gillade det, för det hände flera gånger!

Svar på tråden Min 2 åring sugit på 15 st natusan våtservetter!