Mallorca Alcudia början på september. Klimat???
Ja, som rubriken lyder, klimatet på Mallis början av september?
Börjar det bli sämre då, eller kan man åka om man vill ha värme sol och bad??
Eller ska man satsa på Cypern?
Ja, som rubriken lyder, klimatet på Mallis början av september?
Börjar det bli sämre då, eller kan man åka om man vill ha värme sol och bad??
Eller ska man satsa på Cypern?
det borde ju rimligtvis resebolaget veta.
Nej det vet dom faktiskt inte. Dom man pratar i telefon med vet ju ingenting förutom det som står på deras websida. Och på websidan står det ju bara genomsnittstemperatur för hela september. Jag ville gärna höra av nån som varit där den tiden, om det brukar vara varmt och bra väder fast det börjar bli i slutet av säsongen. Eller om det är varmt men ofta molnigt, hur kul är det??
Dessutom finns det väl ingen som vet bättre än FL-mammor??
oerhört märkligt.
September, och i synnerhet början är helt OK på Mallorca. Vattentemperaturerna är ju höga, efter sommarens värme.
Säsongen på Mallorca pågår mitten av april till slutet av oktober.
Vad?
Jag var på Mallorca 11/9 - 18/9 förra året.
De tre första dagana var det helt underbart, sol och vindstilla. Sen brakade det loss - åska, regn och kallare väder resten av tiden. Men det var varmt i vattnet
Tror vi hade otur. Väderomslaget brukar komma senare, i oktober. Men jag chansar inte på september fler gånger.
jag var i alcudia 22 september förra året...första två dagarna var jätte fina med 30 grader.. resterande var regn, åska blåst och allmänt kass väder. Så jag hade inte åkt så sent igen... Hade nog snarare satsat på cypern eller liknande då...
Vi var där 31/8 till 14/9 - superbra väder, varmt och sol alla dagar utom 1 (varmt, inget regn, men molnigt). Det var dessutom otroligt varmt i vattnet.
Innan vi kom ner hade det regnat i ett par dagar, och dagen vi åkte hem började åskmolnen hopa sig och det åskade och regnade där under en vecka, efter att vi kommit hem. Summa sumarum, man kan ha tur, eller otur. ;)
Okej. Precis som jag trodde, lite vanskligt alltså.. Okej om man ska vara 14 dagar, om det då råkar vara mulet och regn nån dag, men om man bara ska vara 7 dagar är det värre..
Hmmm, funderar vidare på Cypren..