• 1two3

få reda på hemligt nummer?

Går det på nåt sätt att spåra samtal från dolt nummer?
    Har under ca en månads tid ringt nåt dolt nummer till min mobil. I början var det kanske endast en gång om dagen men nu ringder det fan dygnet runt hela tiden.. Börjar bli obehagligt.
    SJälvklart kan och ska jag byta nummer och skaffa dolt, men underade ifall man på nåt sätt kunde få reda på vem det va?

• Svar på tråden få reda på hemligt nummer?
  • emeliasmamma

Tror du bara kan få dte om du polisanmäler... Det var vad Telia svarade mig när jag hade samma problem för ett tag sen...

• 1two3

pratade me en på kundtjänst förut å han sa att ja kunde beställa en spårningstjänst under 14 dagar så kunde man få reda på de, men de kosta 600 kr å har int råd me de, så ja har bytt å skaffat hemligt nu ist
    Att folk kan va så elaka... ringa å terra

• M C

Nej, inget lagligt sätt. Du får polisanmäla och de har möjlighet/kan ta till åtgärder för att se vem som ringer. Men du som privatperson har det absolut inte. Hur skulle det fungera? De flesta som har hemligt nummer gömmer sig för idioter, deras rätt till privatliv kommer så långt före din rätt att se vem som ringer så du anar inte.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • 1two3

du behöver int låta otrevlig, det var iallafall så han i kundtjänst sa till mej..

• Himmelsblå
    1two3 skrev 2010-05-16 14:17:25 följande:
    du behöver int låta otrevlig, det var iallafall så han i kundtjänst sa till mej..
    Jag har använt telias spårningstjänst en gång. Funkade för mig och det var värt pengarna.
    Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
Svar på tråden få reda på hemligt nummer?