• vill bli mamma meddetsamma

gardinhjälp!

Vi ska byta gardiner i vårt sovrum, har tidigare haft två längder i Marimekko Unikko, den svarta blomman. Men detta blir för mörkt. Jag har nu beställt en stram kappa i gröna Bottna och hoppas det blir bättre i rummet. Men är kappa liksom ute? Såg ett avsnitt av Simon och Thomas och enlgit dem är kappor lika fult som fotsvamp. Hehe.. Men längder passar ju inte i alla fönster, eller har alla människor som är inne längder? Känne rmig lite lost i gardindjungeln...

• Svar på tråden gardinhjälp!
  • Amazina

Nää, det beor ju på hur rummet ser ut! Tantigt eller modernt?? En snygg gardin gör lika stor effekt som en snygg möbel!
    Jag kör mycket omlott nu. Vi har väldigt stora fönster i alla rum och jag kombinerar panellängder i mönster och enfärgat, och olika färger så de överlappar varandra en hel del. Gärna lite oregelbundet. Man kan även variera längden och ha den yttersta halvlång så man ser mer av tyget under.

Den gröna Bottna är förresten skitsnygg och lät att plocka upp i kuddar och annat.

• WAAC

Hej,

det är modernt med släta kappor. Du sätter upp den på en kardborreskena. Blir jättefint!

• vill bli mamma meddetsamma
    WAAC skrev 2010-05-15 08:46:28 följande:
    Hej,det är modernt med släta kappor. Du sätter upp den på en kardborreskena. Blir jättefint!
    Kan man inte ha den på en skena som liksom är lite krökt och rundad vid väggen? Som liksom går runt till fönstret, är det någon som fattar vad jag menar? Knappt jag själv...
  • Amazina
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2010-05-15 09:05:49 följande:
    Kan man inte ha den på en skena som liksom är lite krökt och rundad vid väggen? Som liksom går runt till fönstret, är det någon som fattar vad jag menar? Knappt jag själv...
    Jo, men blir den stram då? Du kanske kan fästa den så att den inte kan våga till sig! Tror det kommer bli jättesnyggt!!
  • Analoga
    vill bli mamma meddetsamma skrev 2010-05-15 07:58:41 följande:
    Vi ska byta gardiner i vårt sovrum, har tidigare haft två längder i Marimekko Unikko, den svarta blomman. Men detta blir för mörkt. Jag har nu beställt en stram kappa i gröna Bottna och hoppas det blir bättre i rummet. Men är kappa liksom ute? Såg ett avsnitt av Simon och Thomas och enlgit dem är kappor lika fult som fotsvamp. Hehe.. Men längder passar ju inte i alla fönster, eller har alla människor som är inne längder? Känne rmig lite lost i gardindjungeln...
    Ute vet jag inte; ja det kanske varit lite ute i några år - men samtidigt så finns det ju idag många snygga kappor och egentligen behöver man väl inte bry sig om trender, huvudsaken att man själv tycker att det är snyggt!

Simon o Thomas gillar ju inte takfläktar heller, men vi har då vår kvar för den fyller en viktig funktion sommartid: nämligen att fläkta
Svar på tråden gardinhjälp!