• Cookie10

Har era små "konstiga" ljud för sig?

Konstig fråga kanske.. men jag börjar undra.. Våran tre veckors son har så konstiga ljud för sig hela tiden. haha.
    Både när han sover och när han är vaken.
    Det låter som om han ligger och trycker hela tiden.. som ett litet morrande och ibland låter det som att han skriker med stängd mun.
    Trodde först att han bara gjorde så när han sträckte på sig, men han gör det även om han inte sträcker på sig.

Det är säkert inget konstigt men man undrar ju :) Har liksom inte lagt märke till hur andras spädbarn låter..

• Svar på tråden Har era små "konstiga" ljud för sig?
  • RosaNapp

Ha ha, låter som min minste. 3 veckor idag . Han knorrar och "pratar" mest hela tiden, även i sömnen och när han äter

Dom andra har inte pratat lika mycket. Äldsta lät dock som en fågel när hon var liten, "kvittrade".

• Cookie10

Haha vad skönt att höra. Hna låter så mkt så ibland undrar man ju om det är ngt fel..
    Men sålänge han inte skriker och verkar ha ont så är det väl lugnt. Då kan man väl skratta åt honom då :D

Haha, roligt att låta som en fågel! :D

• Petra123

Min son är 9 månader och har börjat låta mer och mer som ett lejon :D RRRAAAWWW låter det.. Eller när han är missnöjd så låter han som en dinosaurie från nån film :P

• Mollis

Vår två månaders har också konstiga ljud för sig, ibland låter hon som en katt... {#lang_emotions_smile}

• cammu79

Min kille (nu 7 månader) hade höga pip för sig när han var riktigt liten, lät typ som en hund som gläfste, detta var när han sov...slutade med det vid 3 månader tror jag...

• stinamaräng

Hehe,min son lät som ett litet får när han var ca 2 månader,bräkte liksom.. I sömnen.
    Var tvungen använda hörselproppar för att få sova(Hörde ändå när han vaknade o ville amma).

• Cookie10

Haha dom är roliga dom små liven :D
    Jag tror han låter mest nu när han har gasig mage och försöker trycka ut det och sen kräks han rätt mkt.. och han låter alltid mkt precis innan han kräks.. så det kanske har ngt med det att göra? att han tar i så mkt så han måste låta? haha

• viochjag

Skönt att det inte e fel på min unge. Har undrat så.

• Cookie10

Haha ja, man undrar ju.. han låter så mkt så ibland undrar vi liksom om det är ngt fel på honom.. typ att han har det jobbigt med något. Hna tar ju i så in i bomben ibland när han låter också.
    Men det verkar som fler har lite konstiga ljud för sig :)

• xXMaLoXx

Min 4 månaders har fått för sig att låta som att han kippar efter luft ibland. Första ggn blev jag livrädd...men sen såg jag att han låg där och skrattade och "kippade" om vartannat. Han får till ett rätt gällt ljud när han gör så, så jag antar att han tycker att det låter lite småskoj.

• Cookie10

Så låter min med! Speciellt när han äter. Han har gjort så sedan han föddes och den första veckan var jag asnojig, tog upp det med barnläkaren men han sa att det var fullt normalt och att han andades fint!
    Men dom kan vara bra på att skrämma upp en med dessa ljud och konstig andning!

• xXMaLoXx
    DigApony skrev 2010-05-17 15:33:31 följande:
    Så låter min med! Speciellt när han äter. Han har gjort så sedan han föddes och den första veckan var jag asnojig, tog upp det med barnläkaren men han sa att det var fullt normalt och att han andades fint! Men dom kan vara bra på att skrämma upp en med dessa ljud och konstig andning!
    Ja när han är mätt så låter som han får nån kombinerad hick och kippa efter andan. De kan verkligen sätta fart på nojan de små, men de lär väl testa vad man kan göra med stämbanden antar jag..och man märker ju rätt snabbt om det är nåt nytt ljud de kommit på.
  • En glad tjej

Min äldsta dotter lät som den besatta tjejen i Exorcisten i flera månader när hon var bebis. Man blev nästan mörkrädd av att lyssna på henne men det var samtidigt väldigt skoj. Detta kommer hon få höra när hon är stor och då kommer hon säkert skratta ihjäl sig!!

• Echidna

Ursäkta att jag sitter här och skrattar för mig själv när jag hör era berättelser. Nu vet jag vad jag kan vänta mig i augusti då min pärla kommer!

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Skogsflickan

Min började krafsa,böka runt när han vaknat som nyföddmen dock så var han knäpptyst..

Numer har han lärt sig fräsa som en katt (har inga katter hemma) samt grymta som en liten gris när han är arg...Han är två månader

• Cookie10

Haha ja visst är det roligt! :D
    Jag har också kallat Oliver för exorcisten när han ligger och låter :D
    Jag ska fima honom när han ligger oh gör såna ljud så ska han allt få höra sen ! mohahaha

Svar på tråden Har era små "konstiga" ljud för sig?