• Anonym (Inget val)

Jag väger 60 kg för mycket -hjälp mig!

Nu är jag less på alla mina försök att gå ner i vikt. Aldrig har jag klarat det. Kämpat med vikten i 15 år. Har BMI på 48. Måste ner åtminstone 30 kg. Vill INTE operera mig eftersom jag hoppas hinna få ett barn till innan min ålder sätter stopp.

Tips?

• Svar på tråden Jag väger 60 kg för mycket -hjälp mig!
  • Anonym (?)

kan man inte bli gravid efter den op du tänkte göra eller?

• Anonym (Inget val)
    Anonym (?) skrev 2010-05-15 10:56:35 följande:
    kan man inte bli gravid efter den op du tänkte göra eller?
    Jo, men tiden finns inte.
  • Anonym (?)

aha, men försök med pulverdiet  kombinerat med något vanligt mål om dagen o gå ner några kilo, skaffa en liten och operera dig sen?? eller du har redan försökt det?

• Anonym (Inget val)

Har försökt med pulver + vanlig mat. men rätt som dte är vräker jag i  mig choklad och sen ger jag upp. Insett att jag måste äta mellanmål av nåt slag, blir sååå sugen och faller sen för choklad.

• alexs mamma

Hej!
    Du har säkert gjort massor för att gå ner i vikt på egen hand. Jag undrar vad du har använt för metoder och om du har besökt dietist eller liknade för din övervikt. Hur ser din vardag ut kan du motionera och om i så fall hur? Beskriv hur du äter en vanlig dag. Då blir det lättare för oss att ge dig råd.

Själv har jag aldrig haf några större problem med min vikt. Jag är uppvuxen på landet, en barn som fick lov att vara barn, bara leka och ha kul. Jag var lite rund, men det växte jag ifrån. Har aldrig varit trådsmal är en godisråtta och älskar sött... När jag blev gravid sa det tjoff. jag gick upp minst 30kg av överätande båda gångerna och förra året var jag trött på de 12kg som jag inte kunde lyckas bli av med bara genom att motionera som jag brukar... Genom att lägga om min kost gick jag ner 12kg på 3 månader så liiite erfarenhet av att gå ner i vikt har jag. Jag vill gärna hjälpa dig men du måste räkna med att det blir  tufft.

• Anonym (Inget val)
    alexs mamma skrev 2010-05-15 11:07:35 följande:
    Hej!Du har säkert gjort massor för att gå ner i vikt på egen hand. Jag undrar vad du har använt för metoder och om du har besökt dietist eller liknade för din övervikt. Hur ser din vardag ut kan du motionera och om i så fall hur? Beskriv hur du äter en vanlig dag. Då blir det lättare för oss att ge dig råd.Själv har jag aldrig haf några större problem med min vikt. Jag är uppvuxen på landet, en barn som fick lov att vara barn, bara leka och ha kul. Jag var lite rund, men det växte jag ifrån. Har aldrig varit trådsmal är en godisråtta och älskar sött... När jag blev gravid sa det tjoff. jag gick upp minst 30kg av överätande båda gångerna och förra året var jag trött på de 12kg som jag inte kunde lyckas bli av med bara genom att motionera som jag brukar... Genom att lägga om min kost gick jag ner 12kg på 3 månader så liiite erfarenhet av att gå ner i vikt har jag. Jag vill gärna hjälpa dig men du måste räkna med att det blir  tufft.
    Hej!

Har aldrig varit till någon dietist. Har aldrig kontaktat sjukvården kring min vikt alls.
    Är frisk och har tidigare tränat mycket. ASöötid varit rund, men senaste 2 åren har jag ökat 15 kg i vikt. Har en bra motionscykel hemma som står oanvänd. Annars är det promenader med barnvagn som gäller, är ensamstående mamma och har ina 2 barn på heltid = tid finns inte till gym el dyl.

Mitt liv är jättestruligt just nu. Otroligt rörigt, så den ena dagen är inte lik den andra. Men ungefär vad jag äter:

Frukost: 2 Grova smörgåsar med ett kokt ägg. Mjölk.
    Lunch: Kyckling och wokgrönsaker, vatten
    SEN spårar det lätt ur... Runt 15-tiden är min farligaste tid. Passerar jag nån mack eller affär så kan en 200 gr chokladkaka lätt slinka ner.

Middag: Normal husmanskost
    Kväll: Olika, allt från ingenting till en macka eller till nåt godis.
  • Anonym (?)

hm boven är som du sj förstår 200g chokladet... köp ett äpple eller 2 ist, inte lika gott i know men försök försök... eller de här knäckemackorna fr wasa som e färdigbredda!! jättegoda!!!

• Anonym (Inget val)
    Anonym (?) skrev 2010-05-15 11:17:33 följande:
    hm boven är som du sj förstår 200g chokladet... köp ett äpple eller 2 ist, inte lika gott i know men försök försök... eller de här knäckemackorna fr wasa som e färdigbredda!! jättegoda!!!
    Jepp, boven är ju chokladen. Måste förbereda mig på nåt sätt efter lunch så jag inte faller dit. Maten har jag i regel inga problem med, äter relativt bra mat - lite för stora portioner ibland. Däremot kan jag ju väka i mig choklad. I mängder...

Behöver nåt mer än äpple, mättar inte och suget finns kvar. Färdiga hårda mackor har jag inte provat.
  • Anonym (Jag också)

Hej!

Ska vi följas åt? Jag behöver gå ner ca 30 kg, har tappat 8 redan och det genom att sluta äta godsaker, eller i alla fall minska ned på gottandet. Fuskade mycket innan!

Jag vet hur man gör. Jag har gjort det förut efter första barnet, men nu infinner sig inte motivationen. Jag vill så gärna!

Svar på tråden Jag väger 60 kg för mycket -hjälp mig!