• Ölandstok

Någon som bor i Oxie?

Jag och min lilla familj ska flytta till Malmö och letar nu något boende i ytterområdena. På min mans jobb har vi fått höra tvärt "nej i Oxie kan man inte bo" trots att ingen känner någon som bor där eller bor där själv.

Därför tänkte jag se om det fanns någon här ut på FL som faktiskt bor i Oxie och mer kan berätta hur det är. Verkar ju passa oss rätt bra områdesmässigt faktiskt, en sen är det där med "ryktet". Men vi har flera ggr på olika ställen bott just "där man inte ska bo" och alltid trivts bra och aldrig sett några problem som andra beskriver.

Eller kanske har någon annan nått område att tipsa om? Eller om det finns specifika delar av Oxie man kanske ska undvika? Vi letar inte bara runt Oxie, men eftersom man får höra så mkt från folk så känns det ändå som man vill ha lite feedback om området så man inte sitter där med en massa "vad var det vi sa ;)"

• Svar på tråden Någon som bor i Oxie?
  • Flickmamma

Välkommen hit ut till sköna gröna Oxie. Vi har bot här i snart 12 år och stormtrivs. Är du naturmänniska älskar du Oxie, gillar du att shoppa når du Malmö i bil på 10 minuter eller med bussen på 25-30 minuter. Bussen går dagtid var 10:e minut och på morgnarna var 7-8 minut. Här är bra förskolor och skolor! Vi bor 10 minuters promenadväg från Oxie centrum och här är jättelugnt, nere i Centrum samlas ungdomarna så det blir stökigt ibland men det är nog så på alla småorter.

mvh Karin, fyrbarnsmamma i Oxie

• Fridelina2

Jag bor inte i Oxie själv, men har släkt där. De trivs jättebra och jag tycker det är mysigt att komma dit ut.
    Ett annat mysigt område i Malmö är Kirseberg. Det ligger också i utkanten. Där har jag vänner som trivs super.

Lycka till med flytten och välkommen hit till Malmö!

Att titta tillbaka är att gå med ryggen in i framtiden.
  • Ölandstok

Jo lite stök går ju som sagt var inte att komma ifrån. Det slipper man knappast inne i Malmö heller. Låter som det passar oss, vi är både naturmänniskor och jag vet hur mycket jag saknade det när jag bodde på Möllan en gång i tiden.

Kirseberg har jag inte heller tänkt på. Kanske också kan vara något att titta på.

Tackar så mycket för svaren!

Svar på tråden Någon som bor i Oxie?