• kommande år

Vad får man inte missa i Norge?

Hej!

Funderar på att åka och bila i Norge 1 vecka.
    Nu behöver jag lite förslag från er vad man inte får missa samt förslag på vägar.

Om vi åker kommer vi att vilja bo i hytter eller andra billigare uthyrnings övernattningsställen så det får inte bara bli bilväg utan även finnas tilgång till billig övernatning.

Har ni förslag/vetskap om det så får ni gärna nämna det också.
    Allt tas tacksamt emot!

Tack.

• Svar på tråden Vad får man inte missa i Norge?
  • Micke54

Sommarskidåkning i Stryn sen trollstigen efteråt eller på vägen dit sjukt vackert! 

• kommande år
    Micke54 skrev 2010-05-15 18:52:13 följande:
    Sommarskidåkning i Stryn sen trollstigen efteråt eller på vägen dit sjukt vackert! 
    Vet du hur detta ligger i förhållande till de andra tipsen jag fått om man skall få ihop en en veckas tur?

Måste ju hinna fram och tillbaks på 1 vecka.
  • Micke54
    kommande år skrev 2010-05-15 19:04:56 följande:
    Vet du hur detta ligger i förhållande till de andra tipsen jag fått om man skall få ihop en en veckas tur? Måste ju hinna fram och tillbaks på 1 vecka.
    Geiranger ligger väl förhållandevis nära stryn, liksom trollstigen sen att Norges vägar är väldigt smala och krokiga så det tar lång tid att köra på dem är väl en annan femma :D
    Typ såhär mycket snö var det i stryn när vi var där runt 6juni för några år sedan helt sjukt var det. http://www.biglines.com/photos/blpic41586.jpg Hade sommarvärme hela tiden var väldigt overkligt att åka skidor i det.
  • kommande år
    Micke54 skrev 2010-05-15 19:15:54 följande:
    Geiranger ligger väl förhållandevis nära stryn, liksom trollstigen sen att Norges vägar är väldigt smala och krokiga så det tar lång tid att köra på dem är väl en annan femma :D Typ såhär mycket snö var det i stryn när vi var där runt 6juni för några år sedan helt sjukt var det. www.biglines.com/photos/blpic41586.jpg Hade sommarvärme hela tiden var väldigt overkligt att åka skidor i det.
    Ja att vägarna tar ett tag att komma fram på är jag helt på det klara med :)
    Hoppas dt blir relativt lätt att hitta hytter också.
Svar på tråden Vad får man inte missa i Norge?