• mer grubbel

Färre symtom under andra graviditeten?? Behöver lite stöd!

Åh jag håller på och nojjar mig...
    Jag testade positivt för drygt en vecka sen och borde vara i vecka 5+5 idag.
    Jag kan inte sluta oroa mig över att jag inte känner av nåt. Under min första graviditet kände jag i det här stadiet trötthet, ömma bröst, aptitlöshet, konstig smak i munnen och växtvärk.
    Nu känner jag endast trötthet, men det kan ju bero på annat! Jag har ju fått positivt, har testat tre gånger, två gånger med digitalt test, mne jag kan inte sluta nojja mig!

Nu undrar jag, är det vanligt att ha färre symtom som omföderska? Jag tänker att livmodern redan varit uttänjd en gång och därför käns det kanske inte så mycket igen? Och att brösten nu har ammats med och därför har ändrats??

Åh snälla ge mig lite stöd!

• Svar på tråden Färre symtom under andra graviditeten?? Behöver lite stöd!
  • Maluttan

jag känner inget, har en son på 8 månader. Lite molvärk i magen då och då. Jag är i vecka 11-13. Har du inte ont eller blöder är allt nog som det ska =)
    Grattis!

• mer grubbel

Tack! Och grattis själv! Min son är 1,5 år. Alltså jag känner inte ens den där karaktäristiska molvärken... Gjorde det förra veckan.

• mer grubbel

Några fler som känner som jag?

• Syth

Väntar mitt andra barn, är i slutet av v. 8. Känner inte alls lika mycket den här gången, vilket inte är något att oroa sig för enligt mig. Man är väl annorlunda från graviditet till graviditet helt enkelt, och jag tycker det är riktigt skönt att inte må lika illa och vara lika trött när jag har min son att sköta om denna gången!

Allt är säkert som det ska. Är du riktigt orolig boka in ett vul hos någon privatgyn. Vi ska göra ett om ett par veckor :)

• Minttu

Känner igen mig!
    Är nu i v. 9+0 och känner inget mer än ömma bröst. Med dottern hade jag alla symptom man kan ha.

När jag var på inskrivningen berättade jag om min oro och jag hade tur att träffa på en underbar bm. Hon bokade in mig på ett akut vul (detta gjorde mig iof väldigt nervös ) och jag fick se lilla pyrets hjärta slå.
    Efter det kan jag nu njuta mera av att faktiskt må bra

• mer grubbel

Tack för era kommentarer, allt hjälper!
    Jag är inne på privat vul, men jag är utomlands i ca en månad och kommer inte hem förrän i vecka 10 då jag ska på inskrivning.
    Idag måste jag säga att det känns liiite bättre. Jag började stortjuta när jag läste om en förlossning í en roman och min man tyckte att det var ett säkert graviditetstecken.

• milli79

Känner mindre denna graviditeten än förra men är väldigt glad för det för då mådde jag inte alls bra. Fast jag har svårt att hitta saker jag kan äta. Är hungrig men svårt att hitta nåt jag vill ha mer än frukt. Är även lite illamående ibland och trött men inte alls som förra gången.

Din graviditet är säkert helt normal, lycka till!

• Cam82

Jag går in i vecka 12 imorgon, känner också mindre denna graviditet, förra kände jag växtvärk, illamående osv, nu är jag mest trött, var svullen tidigare, men det försvann i vecka 10 ca

• ceropegia

Är i v.7, min andra graviditet..och känner..ingenting..lite trötthet..men vid det här lagen förra graviditeten hade jag bårde svårt illamående och foglossning... Hoppas precis som du att allt är OK..

• Finmamma

andra graviditeten, plussade i lördags på BIM-4 svaaagt, testade idag igen med cb starkare, klart positivt men jag oroar mig också för att jag inte känner någon mensvärk.

Med sonen hade jag sååån grym mesnvärk redan från BIM-5 och det va då jag plussade då.

Ömma bröst som fan och mega trött är de symtpmen jag har

• våranstjärna

hej ts. jag hard et likadant! jag känner knappt något nu är i vecka 6. med min förra graviditet mådde jag illa från dag 1! :_(

• hejsvej

Hej! Jag kände helt klart mindre symtom sådär tidigt nu i min andra graviditet. Första gången hade jag kramper i livmodern och ett rejält illamående i v. 6. Den här gången har jag inte haft några direkta känningar från livmodern och illamåendet kom en vecka senare. Dessutom frös jag som en galning första gången och hade rejält ömma och svullna bröst - men inte denna gång. Är nu i vecka 21 och känner en sparkande bebis där inne

• lilyminna

jag känner likadant, kunde ha vart jag som skrev inlägget som ts gjorde!!!! Plussade igår och är sååå orolig fö rmed andra sonen mådde jag illa redan innan jag plussade, jag mår inte illa nu så jag tror inte det kommer gå vägen!!!!!

Har samma paniiiik, vill höra fler bra erfarenheter om detta!!!

• ceropegia

Idag blev jag lugnare iaf. Fortfarande inte mkt till symptom..men ändå var det en pytteliten bebis där inne på 8 mm ;) Hjärtat slog så fint..är bara i v.7..men nu kommer jag nog släppa min oro..

• jenjen

Jag hade inga typiska gravidsymptom första gången och inte heller nu. Det är inte alls ovanligt att man inte känner nåt, speciellt inte så tidigt.

Nu är jag i v 20 och nu syns det och dessutom känner jag att det buffar och sparkar därinne, men fram tills att det började synas märkte jag ingenting.

Så oroa dig inte ts (eller ni andra) - symptomfritt behöver inte alls betyda att det är nåt fel! Njut av att slippa illamående och värk istället!

• mer grubbel

Hej alla, tack för alla svar som ramlat in medan jag varit bortrest!
    Jätteskönt att höra att vi inte är ensamma. Jag känner mig något lugnare nu eftersom jag känner av liiiite lite i livmodern ibland, och får en enorm gasmage på kvällarna (jippi! typ... )

• Cam82

Jag har gått 12 fulla veckor imorgon, min mage är svullen och gasig igen, trodde att det hade lagt sig, mår också illa till och från på kvällarna, kan inte äta mycket mat förrän det tar stopp, blir proppmätt på litegrann, hur går det för er andra?

• mer grubbel

... och idag kom en våg av illamående över mig men kräktes inte, så jag blev glad.

Svar på tråden Färre symtom under andra graviditeten?? Behöver lite stöd!