• Knuten

Ömmar ovanför naveln

Hej,

Måste bara höra med er på FL om ni också har haft lite ont/ömmande i magen ungefär några centimeter ovanför naveln? Har haft det från och till i några dagar nu men vet inte vad det beror på. Det är inte ngn smärta direkt bara molande ont/ömhet.
    Någon som känner igen sig??

Kram, Knuten
    P.S. Är 10+5 så det är inte ngn bäbis-mage ännu...

• Svar på tråden Ömmar ovanför naveln
  • Knuten

Någon?
    Bör jag vara orolig?

• sparven

Hej!

Kan det ha med halsbränna eller magsäcken att göra? Jag kan ibland känna att det moler lite vid "solar plexus" och då kan det komma i samband med halsbränna eller magont.

• Peach

Så där har jag också !! (är i v 16). Känns nästan som bebben försöker dra in min navel till sig..lite sendragskänsla fast ändå olikt den smärta jag kan känna ifrån livmoderns utvidgning..Det kommer snabbt men går också över snabbt!

• Cece2

Jag är i v31 och hade ont en bit ovanför naveln för en vecka sen, kändes som en öm punkt och gjorde ont när jag böjde magen runt det området. Ringde min bm, som tyckte jag skulle kolla med förlossningen...läkaren där tyckte att det lät som en typisk magkatarr...men jag vet inte...tipsade mig om att köpa novalucol eller nåt liknadne på apoteket, för om det var magkatarr skulle det då gå över på en gång..kan ju vara nåt sånt???

Svar på tråden Ömmar ovanför naveln