• Lanloun

Mindre rumpa av motionscykling?

Jag har hört att man får mindre rumpa av att träna med motionscykel.

Är det sant?

Jag vill gärna köpa en motionscykel o börja träna här hemma, men inte om jag kommer få liten rumpa! Jag (och min man) är jättenöjd med min rumpa som den är o jag vill inte ändra på den!

Jag vill cykla för att förbättra kondition, må bättre o kanske bli av med några överflödiga kilon...
  • Svar på tråden Mindre rumpa av motionscykling?
  • Gung Ho

De tjejer jag kännt som cyklat har alla haft ett rejält rump-paket. Det har iof bara bestått av muskler, men inte har den varit liten..(men fin)

• Lanloun
    Add3 skrev 2010-05-18 01:38:09 följande:
    De tjejer jag kännt som cyklat har alla haft ett rejält rump-paket. Det har iof bara bestått av muskler, men inte har den varit liten..(men fin)
    ok good
  • ikafika

Nej jag tror inte det, men fastare blir den säkert. Jag har cyklat en del under våren för att träna till tjejvättern som jag körde igår. Tycker snarare att rumpan blivit större, har fått mer muskler där.

• lille Birger

Om ni sitter upprätt när ni cyklar så använder ni framsidan av låren mer, medans om ni lutar er framåt så använtar ni rumpan och hamstrings mer.

Om du lyckas bli av med överflödiga kilon finns det definitivt en risk att din bakdel blir mindre.

Svar på tråden Mindre rumpa av motionscykling?