• Linnic

Hur mycket gick ni upp sista tre mån?

Jag har 90 dagar kvar till BF (13 aug). Har gått upp tio kg.

Hur mycket går man upp de sista månaderna. Ökar det rejält eller hur ser det ut? Jag vet att allt är individuellt men tänkte hör med er som varit med om detta i verkligheten. :)

Kommer värmen/sommaren göra att jag går upp mer än "vanligt" i vikt?

Känner/kände ni någon ökad aptit sista tiden?

• Svar på tråden Hur mycket gick ni upp sista tre mån?
  • Luulu

Jag gick upp 5 kilo de sista 3 månaderna. (12kg totalt)

Kände ingen ökad aptit alls under graviditeten...

Mamma till Wilde 091230 - louisevestin.blogspot.com/
  • LinnIvan

Hänger på här jag med! HAr också 90 dagar kvar. Bf 14 Augusti. HAr tills idag gått upp ca 10-12kg!

• Loreena

Samma här.. typ 97 dagar kvar till BF och jag har gått upp 11-12 kg. Hur mycket mer har jag att vänta tror ni?

• Kat the bat

27 veckor verkar det vara.
    I vecka 29 hade jag gått upp 9 kilo, och nu vecka 38 har jag gått upp 13 kilo.

• Keepin

Jag är i v 41 och har gått upp 13 kg. 10 av dem gick jag upp efter v 25. Som mest har nog vikten ökat efter v 30 eller senare eftersom jag börjat lägga på mig vätska. Då går det undan kan jag säga! Men det går man ju ner snabbt också.

Ja, risken att du går upp mer i vikt under sommaren borde väl vara lite större eftersom det är varmare och större sannolikhet att du samlar vätska. Men det är inte alls alla som gör det. Drick mycket vatten! Det hjälper enormt mycket för min del, samt att varva vila (med benen i högläge) och rörelse.

Lycka till med graviditeten!

• Keepin

Ang aptiten så ökade den inte särskilt mkt. Har ätit som vanligt under hela graviditeten i stort sett.

• cocos87

Jag gick upp ca 15 kg i början, sen i slutet gick jag ner 3 kg eftersom det kändes som att inte maten fick nån plats i magen så jag åt jättelite, den här gången har jag redan gått upp 8 kg så blir väl antagligen nåt liknande

Nathalie 090607, BF 101029
  • lolca

Jag har gått upp totalt 9 kg. Tre kg fram till vecka 12 och efter det har jag ökat sex kg. Verkar som om jag stannar där någonstans. Äter som en häst just nu, men ökar inte speciellt i vikt. Allt dras till magen

• lolca

Kanske ska säga att jag är i vecka 36 nu!

Svar på tråden Hur mycket gick ni upp sista tre mån?