Ett jehovas knackar på din dörr du...
Ja vad väljer du?
Ja vad väljer du?
Säger Hej kompis.. Vill du diskutera satan?
tycker att det är kul att diskutera ondska/satan med missionärer.. Senast gjorde jag det med mormoner.. Jehova har dock aldrig dykt upp hos mig.
Säger nej tack på mitt egna lilla sätt
...öppnar och säger "nej tack" på ditt egna lilla sätt.
..säger att vi redan vet vad vi tror på, så att de kan ägna sig åt sådana som inte gör det..
Jag brukar öppna och ta emot deras broschyr. Dock brukar de aldrig vilja prata mer med mig då, utan har sedan återkommit. Samma person har knackat på 4 gånger varav jag inte öppnade de 3 senaste :p
Öppnar helst inte eftersom dom alltid kommer då det super stökigt, jag har mutat sonen att vara lugn med en klubba och teletubbis, dottern just kräkts mig i håret och jag inte har någon tröja på mig...
..vägrar öppna dörren och blir grymt irriterad när dom ringer på 800ggr eftersom dom vet att jag är hemma.
Vägra fatta att jag medvetet låter bli att öppna dörren!
(Nu är jag extremt tacksam att vårat hus fått låsta portat dygnet runt. Man kommer enbart in med nyckelbricka.. inga med jehovas!!)
Jag oppnar garna. Jag pratar garna religion. men JV brukar inte garna diskutera med mig..
Jag öppnar inte. Må vara taskigt, men jag orkar inte. Ofta går jag hemma i myskläder. Inte så roligt att öppna i ett linne, utan bh och med mysbyxor.