• skrållan1978

hjälp mig med flicknamn ur astrid lindgrens sagor=)

Hej!

Väntar barn nummer 7 i slutet på Oktober och väntar fömodligen en liten flicka. Alla mina barn har fått namn ur astrid lindgrens sagor och jag undrar vad ni tycker passa bäst i hop med syskonens namn? Dom heter: Stina, Rasmus, Mio, Ida, Jonathan, Vilhelm o vad ska nu sista heta????

Mina förslag jag kommit på är:

Lovis

Madicken

Alva

Astrid

Ronja

Har ni några fler förslag?? Behöverhjälp=))

Nummer 7 på väg=)
  • Svar på tråden hjälp mig med flicknamn ur astrid lindgrens sagor=)
  • Chipotle

Vi har en Lovis och det är absolut finast tycker ju vi förstås. {#lang_emotions_smile} Annars röstar jag på Alva då jag tycker det passar bäst med de övriga namnen.

Storasyster 080131 Lillasyster BF 100629
  • Shmone

Lina, Alma, Britta, Anna, Lisa, Kerstin, Annika,

• skrållan1978

Tack för ditt förslag=) ja just nu är favoriten Lovis men man vill ju ha några till om hon nu inte skulle passa o heta lovis=) man vet ju aldrig=)

• skrållan1978

hmm vad heter flickan i allra käraste syster?? Ylva-li???

• snabla

Lovis är fint tycker jag speciellt...

Står stilla nu men det finns ju en berättelse om en liten flicka som bor men sin mormor
    och säljer polkagrisar på marknader men jag kommer inte på nu vad hon heter, tror det
    var ett fint namn någon annan kanske vet?

• Shmone

Majken finns det väl nån som heter med? och Lotta

• skrållan1978

åhh ja se där det finns ju massor av fina namn ur astrid lindgrens sagor, gillar när dom är lite annorlunda oxå, så kerstin o malin går nog bort lite, lite för vanlöiga för mig=)

• skrållan1978

hihi ja majken var ju jättesött=))), Kajsa heter hon som säljer polkagrisar, men det går ju inte, för det heter nämligen jag=) hehe

• sofia charlotta

Va kul att era namn oxå kommer från astrid lindgren. Våran son heter Gunnar (från rasmus på luffen) om vi får en flicka nästa gång så ska hon heta Kerstin (bullerbyn).

Röstar på Alva, det är fint =)

Svar på tråden hjälp mig med flicknamn ur astrid lindgrens sagor=)