• Ttina

bröllopssajter, planeringstid osv!

JAG SKA GIFTA MEJ!!!!!! =)

Finns de några bra sajter om bröllop å allt därtill??!
    vet inget om just bröllop... hehe=)
    hur lång tid kan man tänkas behöva å när bokar man kyrka, å allt annat?! =)

• Svar på tråden bröllopssajter, planeringstid osv!
  • Emmeliina

Hur lång tid ni behöver e rätt svårt o säga :P det e ju beroende på hur stort ni ska ha det :)

Det finns rätt många olika bröllopstidningar också, o vissa av dem har en checklista med i princip allt man kan tänkas behöva boka o hur lång tid innan man ska göra allt.. rätt bra, tyckte jag iaf :)

• Pearl

Ja, prova att söka på bröllop. Du kommer få upp massor med bra sidor.

• helene306

Kyrka och fotograf är bland det viktigaste att kolla först (om man vill ha speciell kyrka och fotograf dvs) Vissa fotografer kan vara bokade 1 år gramöver.
    Annars är google suveränt

Vi gifte oss borgligt, en kompis som är fotograf anlitade jag och resten löste sig vartefter. I mars 2008 hittade jag klänning och skor på Myrornas och efter det bestämde vi dag och körde på lite spontant 080808 blev det

Jag hängde i trådar på bröllopstorget men gick ur den sajten sen, jag blev så stressad av känslan av att den ena skulle bräcka den andra. Det var menylistor, program och 17 allt som folk skulle skicka ut till sina gäster. Sånt skippade vi helt.

Ni har en underbar dag att se fram emot! Jag skulle gärna vilja uppleva allt igen.

Lycka till med allt

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Tattyn

Jag planerade vårt bröllop på 6 månader, och jag har hela tiden sagt att jag vill ha 1 år på mig att planera allt, men när min man friade på nyårsafton 2007 så kände jag att jag inte ville vänta till sommaren 2009 med att gifta mig, för vi var helt överrens om att vi skulle ha ett sommarbröllop.
    Se till att boka kyrka och fotograf det förssta du  gör, och frisör, resten går relativt snabbt att fixa. Bestäm dig för om du ska hyra klänning, köpa i butik, låta sy upp eller beställa från Kina, jag gjorde det sistnämnda och fick drömklänningen med några egna modifikationer, måttuppsydd och till mindre än halva priset mot vad det skulle kosta att hyra.
    Det absolut viktigaste är att du inte stissar upp dig, ta det lugnt och njuuut, dan kommer och går alldeles för fort....

• MissLillan
    Tattyn skrev 2010-05-17 16:31:13 följande:
    Jag planerade vårt bröllop på 6 månader, och jag har hela tiden sagt att jag vill ha 1 år på mig att planera allt, men när min man friade på nyårsafton 2007 så kände jag att jag inte ville vänta till sommaren 2009 med att gifta mig, för vi var helt överrens om att vi skulle ha ett sommarbröllop. Se till att boka kyrka och fotograf det förssta du  gör, och frisör, resten går relativt snabbt att fixa. Bestäm dig för om du ska hyra klänning, köpa i butik, låta sy upp eller beställa från Kina, jag gjorde det sistnämnda och fick drömklänningen med några egna modifikationer, måttuppsydd och till mindre än halva priset mot vad det skulle kosta att hyra. Det absolut viktigaste är att du inte stissar upp dig, ta det lugnt och njuuut, dan kommer och går alldeles för fort....
    Vart beställde du din klänning och hur gjorde du då? 
  • Tattyn

jag hittade en bild på en kläning online som jag föll handlöst för, jag mejlade bilden till www.1koo.com och frågade om de kunde sy upp den till mig samt vilket pris de skulle ha. Och det var inga problem, jag fick en lista med mått jag skulle mejla till dom och när jag gjort det tog det ca 1 månad tills klänningen var klar. De har massor av modeller på sin hemsida med, jag beställde även tärnklänningen därifrån, en av deras "färdiga" modeller, även den syddes upp enligt tärnans mått.
    Jag kan verkligen rekommmendera att beställa därifrån. Totalt för min brudklänning, tärnans klänning plus expressfrakt kostade det 2000:-!

• enlitenbitkaka

Beror ju på vart du bor och hur populär kyrkan/lokalen är. Men i snitt ett år brukar det ta att få ihop ett bröllop, om du inte vill ha magsår av stress ;)

Kyrkan och lokalen är viktigast att boka först...det kan du göra 12-10mån innan vigseln utan problem.

• längtar och väntar

Vi kunde inte boka kyrkan förrän ca 5-6 månader innan det var dags.. Som tur var kunde vi ändå få den kyrka och tid vi ville ha.

• MissLillan
    Tattyn skrev 2010-05-17 17:41:41 följande:
    jag hittade en bild på en kläning online som jag föll handlöst för, jag mejlade bilden till www.1koo.com och frågade om de kunde sy upp den till mig samt vilket pris de skulle ha. Och det var inga problem, jag fick en lista med mått jag skulle mejla till dom och när jag gjort det tog det ca 1 månad tills klänningen var klar. De har massor av modeller på sin hemsida med, jag beställde även tärnklänningen därifrån, en av deras "färdiga" modeller, även den syddes upp enligt tärnans mått. Jag kan verkligen rekommmendera att beställa därifrån. Totalt för min brudklänning, tärnans klänning plus expressfrakt kostade det 2000:-!
    Åhh tack ska genast kolla upp detta! Vad roligt!
Svar på tråden bröllopssajter, planeringstid osv!