• Snigelkotten

Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?

Nu behöver jag era allra bästa tips!

Jag tycker alla parfymer jag provat doftar alldeles för svagt, och doften försvinner alldees för snabbt. Detta trots att jag alltid bara köper dyr riktig parfym, och inte eau de toilette och liknande.

Har ni några förslag på parfymer som luktar riktigt sjuhelsikes starkt och länge? Helst ett helt dygn!

Vill vara en såndär kvinna som sprider ett underbart doftmoln omkring sig när hon passerar folk, ni vet precis hur jag menar.

Har just nu Angel från Thierry Mugler, men jag tycker inte den doftar nånting. Alla andra verkar tycka att den är jättestark av nån anledning.

Hjälp!

• Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?
  • sjöberg75

När man anv en parfym så spelar det ingen roll hur mkt du sprutar på dig för du blir "immun" mot din egna doft.

Jag lovar att andra känner just Din doft mycket bättre än du själv, ta inte för mkt för då stinker du o det är ju väldigt otrevligt.

• marskattan

Det är kanske så enkelt att du själv vänjer dig vid doften du har på dig och inte känner den själv, fast andra gör det.
     Sen är "doft moln" inget att sträva efter, tänk på alla parfym allergiker. Jag är jättekänslig mot starka parfymer, kan bli riktigt sjuk om jag sitter på buss el spårvagn och någon har mycket parfym på sig.

• Snigelkotten

Tackar för era svar, men jag eftersträvar lik förbannat det där doftmolnet.

• Viggo och pyrets mamma

Precis som föregående talare skriver så är det nog så att du blivit immun mot din egen parfymdoft och det värsta som finns är folk som har ett parfymmoln efter sig, man vågar knappt gå när dem för att man inte vill kvävas på kuppen. En dusch mellan brösten och en på ena handleden som man sen duttar fördelar till den andra handleden och bakom öronen duger gott. Sen utvecklas en parfym också så den luktar inte likadant efter 4 timmar som den gör när du precis satt på den. 

-Mammas älskling 080425-
  • santana01

Om man sprayar på kläderna eller i håret så brukar doften stanna kvar längre, kanske det kan hjälpa? Men som tidigare talare säger, så tror jag också att du kan ha vant dig vid doften och inte känner den längre.

Angel brukar ju anses dofta väldigt starkt, men du kanske kan prova andra tunga klassiker, som Opium (YSL) eller Youth Dew (E Lauder).

Själv älskar jag parfymer (förutom just nu när jag är gravid och inte kan ha någon doft, t o m sköljmedel luktar hemskt), men försöker undvika "doftmolnet" just eftersom det kan störa andra. Men hemma kan man ju lukta hur mycket man vill!

• Snigelkotten
    santana01 skrev 2010-05-16 11:51:04 följande:
     du kanske kan prova andra tunga klassiker, som Opium (YSL) eller Youth Dew (E Lauder).
    Tack för tipsen, ska verkligen kolla upp dessa!
  • Jezamine

Den skall inte lukta gott då?

Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    Snigelkotten skrev 2010-05-16 11:09:55 följande:
    Nu behöver jag era allra bästa tips! Jag tycker alla parfymer jag provat doftar alldeles för svagt, och doften försvinner alldees för snabbt. Detta trots att jag alltid bara köper dyr riktig parfym, och inte eau de toilette och liknande. Har ni några förslag på parfymer som luktar riktigt sjuhelsikes starkt och länge? Helst ett helt dygn! Vill vara en såndär kvinna som sprider ett underbart doftmoln omkring sig när hon passerar folk, ni vet precis hur jag menar. Har just nu Angel från Thierry Mugler, men jag tycker inte den doftar nånting. Alla andra verkar tycka att den är jättestark av nån anledning. Hjälp!

Vill vara en såndär kvinna som sprider ett underbart doftmoln omkring sig när hon passerar folk, ni vet precis hur jag menar.

Jo en sådan får allergiker att tuppa av.
    Avstängd tills vidare
  • Tottelina

Lou-lou har en extremt stark doft. Men jag rekommenderar den inte trots att jag gillar doften av det enda skälet att den är sjukt lätt att överdosera med ett enda sprut och så går man runt och luktar lika starkt som en gammal kärring utan doftsinne. Inget att rekommendera.

Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?