Tvätta ikeas lakan!
Har köpt nya lakan på ikea tll blivande bebisen!
Enligt en vän till mig ska man inte behöva tvätta dessa innan användning då ikea redan tvättat sina med skonsamt tvättmedel! Hur skulle ni göra?
Har köpt nya lakan på ikea tll blivande bebisen!
Enligt en vän till mig ska man inte behöva tvätta dessa innan användning då ikea redan tvättat sina med skonsamt tvättmedel! Hur skulle ni göra?
Jag skulle absolut tvätta dem! Gör det med allt nytt, även kläder! Använd allergi-vänligt tvättmedel och absolut inget sköljmedel, för det kan framkalla allergier.
Lycka till med bebisen! :)
Allt i textilväg tycker jag man ska tvätta till en liten nyfödd, de är ju så känsliga. Spelar ingen roll o de är tvättade innan men då vet ju du att det är tvättat när du själv gjort det, stryk även allt, blir mjukare.
Jag/vi kommer tvätta upp både sängkläder, handdukar/badlakan och kläder till dottern innan hon kommer.
Vi har allergier och eksem i familjen redan så jag vill vara på säkra sidan att det är tvättat med det tvättmedel som sonen och jag tål.
Tvätta såklart.....
Hallå!
jag har tvättat allt i textilväg till bebisen tidigare men var nyfiken på hur ni skulle göra då min vän starkt betonade att det var totalt onödigt när det gällde lakanen från Ikea! Nu har jag packat upp dem ur förpackningen och skulle absolut inte bädda med dessa innan de är tvättade då de är så sträva mm!
står det på dem att de inte behöver tvättas?