5-års sprutan!
Hur har era reagerat på 5 års sprutan??
Hur har era reagerat på 5 års sprutan??
Hon ska få den på onsdag så jag får väl återkomma då ; )
Inte ett dugg...
Uppsvullen arm, hetta och rodnad, klåda samt vätskefyllda blåsor på området kring sticket. Höll i sig mer än en dag tills vi gav lite antihistamin. Inte allergisk mot något i övrigt, men mycket känslig för tex myggbett.
Min reagerade med feber, slöhet o aptitlöshet. Hela överarmen svullen o röd o varm. Nu även klåda o utslag. Min andra reagerade inte alls.
Min 5 åring reagerade inte alls på sprutan förutom lite ömmhet och lätt svullnad.
Ingen reaktion alls.
Hon fick sprutan igår och idag har hon feber och armen är jättesvullen och hård och röd. Och det kliar!
menar ni 5 års sprutan man får i samband med att dom går på 5årskontroll bvc?
för vår tjej är röd där kring sticket och har ont.
Lotta
vad är det för spruta ni pratar om? min son har inte fått den o han är 5,5 år snart
Inget alls förutom lite öm i armen. Tog den igår fm
Hur stora var era 5åringar? Min var 124cm 27kg
110 cm och vägde 20 kilo
Hon hade ont i armen 2 dagar o kunde inte sova på den...
Hade 39 graders feber på natten..o hängig dan efter sen gick det över..
Vaddå??? Min nr 1 fyllde 5 i april i år och jag har inte hört något!!!
är detta en spruta många inte får förrän dom är 6 år oxå eller? min tjej fyllde fem i juli och det har inte varit nåt bvc-besök eller nån spruta på hur länge som helst??
fast då blir det inte förrän till våren...hon går sista året på förskolan nu och här har dom besök på bvc på våren innan dom sen då börjar förskoleklass tror jag..för alla spelar nog ingen roll när på året dom är födda tror jag
Min son (som nu är 8 år) reagaerade väldigt kraftigt på den sprutan. (Han har inte reagerat på tidigare sprutor). Han fick väldigt ont i armen ett par dagar, samt hög feber (som kom så snabbt att han kräktes av det). Men det var över på ett par dagar, sen var han som vanligt igen.