• Rebbis

manuell maskin för att skiva potatis

Min mamma har fått en maskin som man lägger potatis i o snurrar på en vev för att skiva potatis. denna är ju väldigt gammal men jag undrar om det finns ngt liknande idag? jag vet att dom här stora matberedarna finns, men jag har inte plats för ngn sån stor.
    ngn som vet? o isf vart?

• Svar på tråden manuell maskin för att skiva potatis
  • Sorbus
    Rebbis skrev 2010-05-16 12:51:30 följande:
    Min mamma har fått en maskin som man lägger potatis i o snurrar på en vev för att skiva potatis. denna är ju väldigt gammal men jag undrar om det finns ngt liknande idag? jag vet att dom här stora matberedarna finns, men jag har inte plats för ngn sån stor. ngn som vet? o isf vart?
    Kolla i affärer som säljer hushålls- och köksprylar
  • Kontra

Är det en sån som står på tre ben och så vevar man? Haha, konstig förklaring det blev. Min man brukar kalla den för ufo`t, han tycker att den ser ut som ett flygande tefat. Vi har en ifrån kökskungen, funkar kanon!

• Rebbis
    Kontra skrev 2010-05-16 12:57:37 följande:
    Är det en sån som står på tre ben och så vevar man? Haha, konstig förklaring det blev. Min man brukar kalla den för ufo`t, han tycker att den ser ut som ett flygande tefat. Vi har en ifrån kökskungen, funkar kanon!
    det låter som en sån mamma har ja.. får kolla kökskungen :)
  • knittgirl84

Jag har en sådan hemma och jag tror att jag har sett en sådan på Åhléns. Bra manick!

Svar på tråden manuell maskin för att skiva potatis