• Hugge47

Vad är ett bra sexliv?

Jag har läst många inlägg här på FL sedan jag gick med. Och har reagerat på hur olika vi alla tycker om sex. Detta tycker jag är väldigt intressant och försöker ta åt mig så mycket jag kan av er visdom.

Så nu undrar jag vad är ett bra sexliv? Jämför ni ert sexliv med andras eller kör ni erat eget race?
    Hur mycket diskuterar ni sexfrågor med era vänner?

Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Svar på tråden Vad är ett bra sexliv?
  • Niikki90

Ett bra sexliv är när båda njuter och trivs med det :) Vi gemför inte med andra, däremot är vi öppna och kan prata med andra om vår sexliv och sånt

• brünnhilde

Ett bra sexliv innebär väl att man känner sig tillfredsställd efteråt. Sedan får man ju definiera tillfredsställd själv - fysiskt eller mentalt. Eller något annat.

• Ximona1981

När kemin är 100 % rätt är det bäst. Ju mer man känner varandra och känner sig själv i sin sexuallitet ju bättre blir det. Så kemi och självkännedom..

• Anonym

Där båda är nöjda tror jag. Går ju inte att skriva att ett bra sexliv är si och så, när ett annat par inte alls tycker det.

har aldrig haft ett så bra sexliv som nu, och det är för att vi kan prata om det, berätta vad vi vill, vad vi tänder på, inte tänder på osv osv..berömmer mycket också när vi tycker om nåt som den andre gör bra.
    för mig är ett bra sexliv att vi kan ha spontansex också, mycket roligt:)
  • Lasak

ett bra sexliv= bästa!

Har aldrig förstått mig på ONS - kan vara skönt IBLAND.
    Men när man har en partner som vet vad du vill och jag vet vad hon vill så är det oslagbart.

• Liveit1971

Som någon skriver, när båda är nöjda. Både med kvalitet och hur ofta. Samt att sexlivet är en positiv kraft i förhållandet och det övriga livet.

• jfsebastian

Som sagts ova ungefär.
    När bådas sexuella behov är tillfredsställda och när man mår bra av det sex man har.

• redneck girl

för det första så kör vi vårat race.ett bra sexliv är väl att vi båda njuter till fullo av varandra.vi törs göra allt det där,vågar vara totalt nakna inför varandra,vi törs testa lite nytt.båda ska njuta och känna sig tillfreds.vi ser varandra.sex ger glädje och energi=)

• HMEJ
    redneck girl skrev 2010-05-18 10:45:29 följande:
    för det första så kör vi vårat race.ett bra sexliv är väl att vi båda njuter till fullo av varandra.vi törs göra allt det där,vågar vara totalt nakna inför varandra,vi törs testa lite nytt.båda ska njuta och känna sig tillfreds.vi ser varandra.sex ger glädje och energi=)
    Kan inte annat än hålla med!

Sen händer det väl att vi kan disskutera med vänner, alltid intressant att höra  hur andra har det, men jag jämför absolut inte. Är jätte nöjd som det är!
  • Hugge47
    Anonym skrev 2010-05-17 20:21:43 följande:
    Där båda är nöjda tror jag. Går ju inte att skriva att ett bra sexliv är si och så, när ett annat par inte alls tycker det. 
    Precis som jag tycker, det var därför jag tyckter att det är intressant att se om det fanns olika uppftattningar i frågan.
    Men just här verkar dom flesta ha samma åsikt. :)
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • robost

Bra sexliv:

Är du i relation är ett bra sexliv det där båda känner sig tillfredställda, respekterade och det fortfarande finns en gnista eller ett sug efter varandra. Men måste inte ha sex varje dag men man måste ha det så ofta att båda prater blir nöjda men utan att någon av den andra perten känner sig kränk eller utnyttjad.

Men viktigaste är att ha KUL när man har sex. Man kan snacka hur mycket som helts om Lust, Erotik eller Passion, men min erfarenhet är att så länge man har kul och trevligt i sängkammarn så har man ett bra sexliv: Flörta, Retas och våga skratta tillsammans!

Självklart är detta ett drömsenario som oftast enbart innefaller i början när man är nykär och precis håller på att lära känna varandras sexuellitet. Sedan brukar vardagen hinna ikapp och det blir svårt att ha sex så mycket/lite som ni BÅDA vill. Men det går att hålla lågan brinnande om man bara pratar med varandra och inte är rädda för att prata om sex med varandra.

Va det gäller singellivet är ett bra sexliv ett liv där du får ha sex i mellanåt. Inte varje helg men att man någon gång i månaden lyckas locka hem en "goding" från krogen, eller lockar personen du dejtar i säng. Majoritet av de singalar jag känner anser att Jakten efter Sexpartners är lika tillfredställande som själv sexet i sig. De singlar som anser att de har ett dåligt sexliv är dem som går ut kväll efter kväll, helg efter helg utan att få till det. Eller Dejtar 20st efter varandra utan att finna någon som man skulle kunna tänka sig hoppa i säng med.

Va det gäller att TALA om sex med vänner och bekanta, så anser jag sex var något väldigt privat. Men självklart kan jag diskutera sex med mina vänner om jag har problem i min relation eller när jag var singel, hade svårt att få napp.
    Men att diskutera; Ställningar, Mängd sperma och mängd parterns man har (vilket diskuteras flitigt på forumet), är något jag håller för mig själv.

Hoppas du blev lite klokare! Lycka till..

Jag är inte sexolog, men jag vet vad jag pratar om.
Svar på tråden Vad är ett bra sexliv?