• 3mamsen

Sunwing Cypern

Någon som bott där?

Hur är hotellet/omgivningen/stranden?

Finns det några restauranger i närheten om man vill ut och äta eller ligger det väldigt öde?

• Svar på tråden Sunwing Cypern
  • 3mamsen

Jag är nyfiken på om det finns restauranger i närheten, tycker det är mysigt att gå ut och äta ibland.

Själva hotellet ser underbart ut, men tycks ligga lite off-side.

• 3mamsen

Någon som bott på Sunwing Sandy Bay???

Jag fick just höra av en kompis att det är ofräscha rum, men det ska ju vara nyrenoverat???

• Fru Fröken

Vi bodde där för 2 år sen och allt var fräscht då. Kan väl inte ha blivit hur dåligt som helst på 2 år. Ni kommer att få en toppenresa!

• EMJA 0103

Sunwing Sandy Bay är ett helt underbart hotell! Har varit där två gånger och kan tänka mig att åka tillbaka.

• 3mamsen

Hej igen EMJA!

Hur är maten på SW Sandy Bay.  Ska man välja SW inclusive?

• lillaRu78

Hej! Kom hem från sunwing sandy bay  cypern i går! Toppen hotell, inget att klaga på där! Vi bodde i en happy baby lgh, med inhägnad terass och inhägnad lekplats till dessa lgh, toppen! Vi hade inclusiv, väldigt bra mat, barnmenyn var ganska enformig, men de var ju bara att hämta mat från vuxen buffen istället till barnen:) Nackdelen med  buffen var ju att det ibland kunde vara lite väl högljud i matsalen och att barnen lessnade väldigt snabbt, så man fick halvt som halvt slänga  i sig maten på en halvtimme..( men det beror ju på vad man har för barn).:( Så här i efterhand hade vi inte tagit inclusiv utan istället ätit på de restauranger som finns utanför som har lekplats på restaurangen, så barnen kan leka medan man äter, då blev det betydligt lugnare och mindre stressigt:) Sen har ju även La tasca restaurangen inne på sunwing take away så man kan äta tex lunch på terassen i lugn och ro:)
    Hotellet ligger inte det minsta öde, och både sandy bay stranden och nissi beach är jätefina stränder även om nissi beach är absolut bäst, fantastisk strand:)

Vi kommer absolut åka igen!

• 3mamsen

LillaRu78!

Tack för alla tips!
    Vi har nu köpt resa dit!

Jag hade tänkt inclusive, men det var fullbokat, gisk ej att få, kanske lika bra med tanke på vad du skrev.....

Vi var sena med bokn, så fanns ej markplan, men vi får se om det går att byta när vi kommer ned.

Kan du tipsa om bästa läget, om vi kan önska läget på lägenheten?
    Vilken del av resorten är mindre bra osv?

• stjärna4

Ska också åka till sandy bay.Vi åker den 16/8 och har tagit all inclusive.Har varit på flera sunwing men aldrig provat det innan,så det ska bli spännande och se hur det är.Har bokat  markplan,men kan man önska läge också?

• 3mamsen

Jo, jag tror man kan önska läge på lägenheten.

Jag tar gärna emot tips på bra restauranger i närheten eller inne i Aiya Napa.

Svar på tråden Sunwing Cypern