• längtareftersol

behöver råd om karriärbyte

Jag arbetar som fritidspedagog och har börjat ledsna på de usla arbetsvilkoren och känner att jag behöver en paus från arbetet. Jag har arbetat med barn i olika åldrar i ca 14 år. Jag har pedagogisk högskoleutbildning som estetpedagog i grunden. Jag har också ett års erfarenhet av arbetsförmedling inom skola.

Finns det några som kan ge råd om vad för slags arbete man skulle kunna söka med min bakgrund om man vill söka sig om efter något nytt. Jag behöver göra något annat än att arbeta i barngrupp. Tips på kurser man kan gå för att utöka min kompetens? Jag är öppen för förslag! Men det måste vara arbete där man ser pedagogisk kompetens som en tillgång. 

Finns det andra här som har gått från pedagog i barngrupp till något annat? Jag vill gärna höra vad ni gör nu och hur det har gått för er!   

• Svar på tråden behöver råd om karriärbyte
  • BillyX

Hej!
    Vad spännande, att utforska i hur långt din kompetens räcker. Vad innebär estetoedagog? Vad gör man då?

• längtareftersol

Vad jag helst skulle vilja jobba med är kultur/estetiskt typ på kulturhuset eller liknande verksamhet. Men jag är inte ensam!!! Jobben är mycket få och konkurrensen makalös. Jag jobbar som fritidspedagog och jag skulle ÄLSKA mitt jobb om arbetsvilkoren var bättre. Jag har läst en pedagogisk utbildning med estetisk inriktning - bild och konst, drama, musik etc.

• BillyX

Menar du arbetsvillkor som är knutna till kollektivavtal och som kanske går att slippa eller ändra genom ett arbetsplatsbyte?

• längtareftersol