Kastrering av hanhund, pris??
Funderar på att kastrera vår vovve, cocker på 1½år..
Hans lilla dilemma är att bara ena bollen trillat ner..
Vad kostar det och var i landet har ni gjort det? =)
Funderar på att kastrera vår vovve, cocker på 1½år..
Hans lilla dilemma är att bara ena bollen trillat ner..
Vad kostar det och var i landet har ni gjort det? =)
Eftersom inte ena kulan ramlat ner så blir det ett större ingrepp än en vanlig kastrering. Jag betalade ungefär 3000 kr när jag kastrerade min. Kan tänka mig det går på ungefär det dubbla om inte kulorna sitter där de ska.
Ring runt, det billigaste jag hört är 5500 men jag minns inte vart.
Ring och kolla - det varierar mellan olika veterinärer.
Det varierar på djursjukhus och hundens vikt. En hund över 10kg kostar i regel nästan det dubbla och dessutom skiljer sig det avsevärt om det är en hane eller tik. Jag vände mig till en liten privat vetrenär, betalade 1200kr och fick vara med under hela ingreppet som gjorde min lilla kille väldigt lugn och trygg :) Självklart sov han under operationen, men han var betydligt lugnare innan och efter än vad andra hundarna varit som lämnats på ett djursjukhus. Betalade ju dessutom ett par tusen mindre, det är aldrig fel ;)
Jag har ju hört att det kan skilja stort över hela sverige.. därför ville jag ha lite olika "tips" om vad ni och andra betalat..
Vi har möjlighet att kastrera honom på annan ort än här i gbg var vi bor då vi har släkt och vänner från norr till söder;) så det blir lite drygt att ringa alla hehe
waterlilly, vart gjorde du kastreringen? Det lät ju fint att man iaf får vara med vid sövningen o väckningen!! :)
Jag gjorde den i Falkenberg, nära Mc D... Nu går vi till en jätteduktig vet i Båstad som är otroooligt billig! =) Då min hund hade skurit upp tassen så sövde, sydde, skrapade tänderna, och fick hela pencellinkuren för bara 1000kr :) fick med både tratt, lindor, kunde ringa när som och få komma på en gång.
Kastrerade min hund i okt -05. Jag var med honom hela tiden, både under sövningen och ingreppet. Och när allt var klart åkte vi hem medan han fortfarande sov och han fick vakna upp här hemma i lugn och ro.
Det kostade 2100 kr. Han är en stor hund, väger ca 40-43 kilo.
Glömde säga att vi bor i Skåne.
vi betalade 2900 kr för våran vi har en jack russel dom gick på kilo pris.