• Snöengla

Gravid v8 - EXTREMT Trött! Sover dag och natt

Vad är detta! Ibland känns det som att jag inte orkar med det här mer fast det precis har startat liksom. Jag är gravid i 8:e veckan med mitt andra barn och jag är såå extremt extremt trött. Så här var det inte med första.
    Hur sjutton kan jag vara så utmattad. Det är som att kroppen inte pallar. Kroppen känns så utmattad, urlakad, död. Jag ligger i sängen mest hela helgerna. På nåt sätt känner kroppen av att det är helg och bara lägger av. Det är 3:e helgen nu som jag bara sover bort hela helgen.
    Igår sov jag hela dagen. Gick upp och åt och gick på toa men inget mer. Gick sen upp vid 6 tiden och låg i soffan framför tv:n i 5h. Sen idag har jag legat hela dagen och känt mig  bedrövlig. Gick nyss upp och sitter i soffan nu med datorn. Kollar lite om det är nån annan som har liknande. Orkar inte vara med min dotter just nu. Hon får vara mest med sin pappa nu, stackarn.

Är det nån som känner likadant?
    Kan detta verkligen vara normalt?

Jo och sen på arbetsdagar lägger jag mig runt 19-20 tiden för det mesta. Är som en död sill. Det är verkligen extremt jobbigt att jobba just nu. Hela livet känns extremt jobbigt. Har absolut ingen energi, ingen ork, ingen lust. Mår konstant illa så att spyan sitter i halsen också. Så allt smakar illa och allt luktar illa. Allt känns bedrövligt.

Herregud vad jobbigt det kan vara. Känns ibland som att hjärtat lägger av snart. Sååå utmattad. Det här blir nog andra och sista barnet. Orkar nog inte med en till sån här period. Ibland undrar jag allvarligt om jag ska dö av utmattning.

• Svar på tråden Gravid v8 - EXTREMT Trött! Sover dag och natt
  • NmjF

Jag hade det likadant när jag väntade min son. Det var fruktansvärt. Det höll på till nångång v 10-13  sen var den förlamande tröttheten borta.  Jag va "sov-trött" hela tiden.
    Det kommer gå över. Ge dej tillåtelse att vara trött. Snart är du tillbaka på banan igen!

• Sixten1

Vet precis hur du har det!!!Man tror verkligen att det aldrig ska gå över när man är mitt i det, men jag lovar det kommer att gå över!!!
    Styrkekram till dig!
    Anna

• milli79

Japp förra graviditeten var så, fruktansvärt trött fram till ca v10 fast var rätt trött efter det oxå men då mådde jag iallafall mindre illa. Fick stanna hemma från jobbet flera dar bara pga trötthet orkade inte stå upp för jag blev yr. Är gravid igen men mår mycket bättre vet dock inte vilken vecka det är men ca v8. Är super trött nu me men kan iallafall ha några timmar på dagen och vissa dagar som ändå är okey med energi.

Bara att bita ihop och det borde ju bli bättre om några veckor. Har du kollat järnvärdet? Själv har jag väldigt bra järnvärde men är trött ändå, men det kan ju va värt att kolla upp. Inte bra att äta järn om det inte behövs men har man lågt värde så kan det ju hjälpa lite mot tröttheten.

• gryning2

Känner också igen. När jag var gravid med min son så jobbade jag till kl 16 på dagarna och sen la jag mig och sov till nästa morgon när jag kom hem. Skitjobbigt var det, men det gick över runt v.12 - v.13 då jag blev mycket piggare igen.

Svar på tråden Gravid v8 - EXTREMT Trött! Sover dag och natt