• Kakmonster

Bepanthen vs. Inotyol till röda stjärtar

Vilken av dessa salvor fördrar ni mot röda barnrumpor? Eller har ni något annat tips?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bepanthen vs. Inotyol till röda stjärtar
  • Avelyn

Bepanthen föredrar jag till barnen. Hjälper bra och ger inte fläckar på kläderna som inotyol. Inotyol hjälper också bra men gillar det ej pga de fläckar som blir på bodys etc. Omöjligt att få bort enligt mitt tycke.

• MissLillan

Jag använder båda fast till olika röda rumpor....

• Kakmonster
    Rockan skrev 2010-05-16 19:49:02 följande:
    Annan. Aloe Vera-gel funkar toppen!!
    Jaha! Det har jag ju faktiskt hemma! Skall testa nån gång.
  • Rockan
    Kakmonster skrev 2010-05-16 19:51:57 följande:
    Jaha! Det har jag ju faktiskt hemma! Skall testa nån gång.
    Funkar kanon!
    & Så lufta mycket, såklart
  • 20110426

Locobase repair... Helt suverän. Så fort det är lite rött så använder vi den och det är borta jättefort. Kan vara sårigt rött ena dagen och i stort sett borta nästa.

• SaraLisa01

Inget slår inotyol på mina barns rumpor. Bepanthen används till såriga bröstvårtor, då funkar den kanon!

Sara

• Att dansa är att leva

Bepanthen har hjälpt på min bebis, det går på ett par timmar så är det bra igen!
    Men tänk på att barns hy kan reagera olika krämerna funkar olika bra/dåligt.
    Torr, röd som irriterad och sårigt.

• Blå Flygare

Inotyol funkade kanon på älsta barnet, bephanten gjorde det värre. Men silkesinlägg var the shit!

På andra barnet blir det värre av inotyol, bephanten och alla andra salvor jag testat. Tyvärr har jag inte lyckats hitta (bra) silkesinlägg denna ggn Nu är det potatismjöl som gäller! Och så tygisarså klart, annars är det inte bara rött utan sår. Med rätt tygisar och lite potatismjöl emellanåt är rumpan hur fin som helst

Svar på tråden Bepanthen vs. Inotyol till röda stjärtar