High chaparall?
Är det roligt där?
Är en 10 och 13 åring för gamla eller kan de ha roligt där?
Räcker det med en dag eller skall man vara där i två dagar?
Vad har ni haft för boende?
Är det roligt där?
Är en 10 och 13 åring för gamla eller kan de ha roligt där?
Räcker det med en dag eller skall man vara där i två dagar?
Vad har ni haft för boende?
Nu är jag kanske partisk eftersom maken jobbar där, men våra ungar har haft skitkul där, från ålder 18 mån till 12 år iaf...
En dag räcker skulle jag säga....
Jag kan säga att jag tycker stugorna är fina, har varit inne i dem några gånger.
Oj vilken tur att jag hittade en expert här!
Vilka stugor bra, det finns enklare campingstugor och lite större stugor i något som heter Guldbyn. Det fanns även hotel. Spelar egentligen ingen större roll det är ju bara en natt.
Är det värt att köpa åkband till tivolit?
Vi var där för några år sedan och det var över förväntan tycker jag. Tivolit var la sådär bra, men resten var kanonroligt. Både vi vuxna och barnen hade jätteroligt, men det räckte gott o väl med en dag.
Vi åker dit varje år och bor på campingen med våran husvagn. Vi är där mellan 10-14 dagar. Vi är medlemmar i High Chaparrals club och går då in fritt till nöjes parken.
I år blir det nog bara 1 vecka. Vi kommer han en lite på dryg en månad då. Men inte kan vi strunta att åka dit.
Sonen som är 15 längtar redan det har gjort ända sedan förra året när vi var där. Min man och jag gillar detta väldigt mycket.
I vanliga fall burkar vi vara 4-7 familjer som åker. Men vi kan inte åka med dem i år eftersom Dottern är bara drygt 2 veckor då och maken jobbar den veckan de ska åka.
Var inne på hemsidan och kollade... och döm av min förvåning när det är Guldby-stugorna jag varit inne i
Jag hade lätt kunnat tänka mig att boka en sådan stuga med familjen.
www.highchaparral.se/doc.asp&D=600000118&L=SE
Jag var typ 12-13 år när jag var där med lillsyrran och hade superkul! Men det räcker gott och väl med en dag.
Vi bilade dit ifrån Västerås, sov över i en stuga på vägen dit. Spenderade dagen på High Chaparall och åkte sedan hem med en övernattning till i en stuga. Det finns bra ställen på vägen dit som man kan boka in sig på, en del ligger vid det fina vattnet
Tack för alla svar!
Det kommer nog att bli en dagstripp dit i sommar!
Kul att High chaparall fortfarande finns kvar, känns som en sak som borde gå ur tiden men det håller fortfarande :)