• MassiiMotoo

Belöningssystem vid potträning? Hjälp!

Har en snart 3 åring som vägrar bli av med blöjan.Vi har provat några gånger där han är utan blöja men kissat direkt när han säger tt han ska kissa.
    Eller så säger han till efteråt när det är blött.

Han säger själv att han inte vill bli av med den. Så detta är ju jobbigt när han säger så. man vill ju inte tvinga honom direkt.

Vi funderade på ett belöningssytem, där han får gå till en början utan blöja i någon timme och när han säger till att han vill kissa får han stjärnor att sätta på ett stort ark papper. När han nått ett visst antaö så kan man belöna honom me dnågot.

Vi vill att han ska bli av med blöjan nu och jag tror att även han vill detta

Någon som har gjort liknande... Eller ha andra tips!
    Alla tips mottages gärna!

.

• Svar på tråden Belöningssystem vid potträning? Hjälp!
  • Sanna K

Kan vara svårt med stjärnor... Vi gav en kaka eller fruktbit eller liknande så att belöningen känndes direkt när de varit på toaletten. Lättare att vänta till sommaren så att de kan gå ute utan blöja och ha en buske eller liknande som "toalett" det hade vi i trädgården...

This bitch bites
  • MassiiMotoo
    Sanna K skrev 2010-05-16 22:35:49 följande:
    Kan vara svårt med stjärnor... Vi gav en kaka eller fruktbit eller liknande så att belöningen känndes direkt när de varit på toaletten. Lättare att vänta till sommaren så att de kan gå ute utan blöja och ha en buske eller liknande som "toalett" det hade vi i trädgården...
    Hmm okej. Fruktbit funkar inte riktigt då han äter frukt heeela tiden här hemma. En fruktoman=)

Men ja sommarne är ju betydligt lättare. och vi har till mål att då ska han vara blöjfri.
    Så vi tänkte tjuvstarta med tanke på att värmen kanske inte bestämmer sig för tt komma än =(
  • Lejonninnan

Min dotter hade en bok (en minibok, typ pixi) om en flicka som fick ett klistermärke att sätta på pottan varje gång hon kissade. Dottern ville då också klistra klistermärken. Jag köpte klistermärken och detta funkade kanon. Hon klistrade märkena på själva potthållaren, inte pottan.

Hittade boken nu, "Min Potta" av Maria Johansson och Linn Eldin.
    Lycka till!

• MassiiMotoo
    Lejonninnan skrev 2010-05-16 22:48:26 följande:
    Min dotter hade en bok (en minibok, typ pixi) om en flicka som fick ett klistermärke att sätta på pottan varje gång hon kissade. Dottern ville då också klistra klistermärken. Jag köpte klistermärken och detta funkade kanon. Hon klistrade märkena på själva potthållaren, inte pottan.Hittade boken nu, "Min Potta" av Maria Johansson och Linn Eldin. Lycka till!
    Åh vad bra det ska jag kolla upp tack=)!
  • ElviraSofia

En vän till mig köpte precis en söt spargris till sin dotter när dom börjat potträna. För varje gång hon kissar/bajsar på pottan så får dottern lägga i en peng i spargrisen, det uppskattades verkligen av hennes dotter. Så jag ska försöka mig på samma sak tänkte jag!

• Buttelina
    http://www.kotteshoppen.se/pottraning-c-117-1.aspx

dessa är populärar hos vissa barn.

jag satte mina barn på pottan så fort vi tog av byxorna o blöjan, vi läste saga en stund och lekte. kom det kiss i pottan så hoppade jag, tjoade och klappade händerna och blev glad som attans, mina barn blev skitstolta och ville kissa i pottan hela tiden för att få se mamma sååå glad igen

sen gäller det att inte bli arg (ja det finns vissa som blir det ), sucka eller liknande om det kommer kiss/bajs på golvet.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • MassiiMotoo
    Buttelina skrev 2010-05-16 23:13:07 följande:
    www.kotteshoppen.se/pottraning-c-117-1.aspxdessa är populärar hos vissa barn.jag satte mina barn på pottan så fort vi tog av byxorna o blöjan, vi läste saga en stund och lekte. kom det kiss i pottan så hoppade jag, tjoade och klappade händerna och blev glad som attans, mina barn blev skitstolta och ville kissa i pottan hela tiden för att få se mamma sååå glad igen sen gäller det att inte bli arg (ja det finns vissa som blir det ), sucka eller liknande om det kommer kiss/bajs på golvet.
    HAHAHA sån är jag med hoppar och klappar händerna hahaha

Men gud vad finns det för sjuka människor! Klart man inte ska bli arg! usch
Svar på tråden Belöningssystem vid potträning? Hjälp!