Vad betyder mina drömmar? Jag ser mig själv sova...
Jag är trött på mina drömmar. Jag har i två års tid drömt jätte konstiga drömmar, jag drömmer att jag sover, precis som jag gör, jag ser mig själv liggades där jag ligger i drömmen, jag kliver upp precis som normalt om jag vore vaken, men allt är suddigt och går i slowmotion, jag kan inte röra mig som jag vill. Jag minns första gången jag drömde en sån här dröm, jag minns det väl eftersom den var otroligt jobbig och smärtsam. Ska försöka förklara drömmen så att ni förstår hur jag menar.
Detta var i min förra lägenhet, jag bodde i ett trapphus med dörren och stentrappan mitt emot mitt vardagsrum och soffa.
Jag låg och sov i min soffa hemma (ingen dröm). Nu börjar drömmen, jag vaknar och ser min då 1åriga son utanför dörren alldeles i kanten av stentrappan, jag försöker skynda mig dit och ta honom, men det går inte det går i slowmotion och det är som om det vore en genomskinlig vägg mellan mig och dörren, så jag kommer inte fram till honom, jag vaknar (fortfarande i drömmen) allt börjar om, jag är medveten om att detta inte är på riktigt och försöker få mig själv att vakna i från drömmen, jag drömmer fortfarande det börjar om och om igen och jag kan inte vakna, vet inte hur många gånger det där gick om innan jag vaknade på riktigt och var helt förstöd.
Det här var första gången, sedan dess så drömmer jag till och från sånna drömmar, aldrig något roligt, sist har jag för mig att jag (i drömmen) vaknar och har en man liggades över mig och försöker få av mig kläderna, jag sparkar och sprattlar men kan som vanligt inte röra mig ordetligt, allt går i slowmotion och sedan vaknar jag igen(fortfarande drömmer jag, jag vaknar inte på riktigt) Och allt börjar om och om igen, innan jag äntligen vaknar på riktigt..
Jag hatar dessa drömmar, vill förstå varför jag drömmer såhär. Finns det fler som drömmer såhär, sånna här drömmar kanske är vanliga? Ingen jag känner har drömt såhär. Jag har sökt på internet men hittar inget om detta. Jag kanske har skrivit konstigt men hoppas ni förstår hur jag menar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 22:52
Det skumma är också att jag är medveten om att jag drömmer, enda skillnaden på dröm och verklighet är att när jag vaknar och kliver upp i drömmen så är allt suddigt och då försöker jag medvetet få mig själv att vakna, jag är medveten om att det är en dröm.