Hon är för vacker, jag är för feg
Jag är en homosexuell tjej som halvt om halv kommit ut, men jag har aldrig haft en flickvän.
Nu har jag pratat med en tjej på internet genom meddelanden på en gay-sida. Problemet är att hon är så otroligt vacker och verkar ha en sån fin personlighet att jag inte vågar gå vidare. Jag har väldigt dåligt självförtroende även om jag vet att jag inte är ful, eftersom killar brukar ofta stöta på mig men det spelar ingen roll. Jag känner mig för ful och dålig för den här tjejen.
Samtidigt är jag så kär i henne att jag verkligen skulle vilja att det blev något mellan oss men jag vågar inte ens prata med henne, bara skriva meddelanden. Hon verkar vara en person som hellre vill lära känna en genom prata i telefon eller träffas än att skriva långa meddelanden till varandra.
Om jag inte tar steget snart kommer hon att tröttna på mig och träffa en annan. Folk säger att man inte kan älska någon innan man älskar sig själv och att man inte ska träffa nån innan man är "hel" själv men jag har mått så dåligt psykiskt i så många år att jag tror att jag aldrig kommer må bra. Ska jag leva ensam då?
Jag vet inte heller hur man "stöter" på tjejer, hur man ska bete sig om man skulle hamna på dejt. Snälla kan ni ge mig lite råd? Hur ska jag gå vidare med henne? För jag vill verkligen träffa den här tjejen men jag är så hemmad pga mitt dåliga självförtroende. Jag har väldigt mycket ångest och tycker inte alls om mig själv.
Vänliga hälsningar från en ledsen flata