• maggan79

kräkningar, diaree & feber.. något som går?

Lillen kräktes en gång igår kväll sen massa diaree & idag feber :(

Några fler med denna åkomma?

• Svar på tråden kräkningar, diaree & feber.. något som går?
  • Petronilla

Ja det har min lilla tjej oxå, men för vår del har hon varit förkyld hela förra veckan , så jag tror att det är snoret som ska ut ur kroppen, men just nu ligger hon och sover
    hon är 15 månader.

• La Lola

Denna åkomma?
    Magsjuka?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • maggan79

brukar man ha feber vid enbart magsjuka? Inte vi iaf..

• Mamma09

Ja, min dotter hade det för 2 veckor sedan, först kräkningar, sen 39 graders feber och sen diarré i flera dagar. Nu i helgen hade hon kräkningar och diarré igen, utan feber, men med hosta.

• Mumin75

Ohh, ja, 3 gånger har vi haft det nu under våren och jag är så satans trött på denna magsjukåkomma. Alla 4 barnen har legat sjuka varje gång utom sista gången då den minsta klarade sig. Första dagen kräkningar, inte så många, mellan 1-4 gånger... sen lite feber och diarre i flera dagar, även magont har dom klagat på. Ingen av oss vuxna i familjen har fått det men jag har ett par vänner som blivit smittade av sina barn. Ringde VC och dom hade fått många samtal från föräldrar där barnen fått detta i flera omgångar.

• lillamajsan

ÅÅ min son har haft det här i lördags, idag börjar jag se ett slut på denna sjukdom..

Fick ett bra recept från BVC

dag 1
    100ml majsvälling
    100 ml morotsoppa (1 dl morotspure från 4 mån 1½del vatten, lite salt och druvsocker)

Dag 2
    150ml majsvälling
    50 ml morotsoppa

dag 3
    bara välling

var 3;dje timme ska dom ha det...

sen efter dag 3 börjar man ge skonsam kost..

• GreetaGarbo

Mitt barn har också haft samma symptom som du beskriver. Sköterskan på BVC sa att det kunde vara rotavirus. Googla och kolla om du tycker att det passar på dina symptom. Annars instämmer jag med lillmajsans rekommendationer. Hoppas den lille kryar på sig.

• EliLeoMa
    lillamajsan skrev 2010-05-19 19:42:15 följande:
    ÅÅ min son har haft det här i lördags, idag börjar jag se ett slut på denna sjukdom..Fick ett bra recept från BVCdag 1100ml majsvälling100 ml morotsoppa (1 dl morotspure från 4 mån 1½del vatten, lite salt och druvsocker)Dag 2150ml majsvälling50 ml morotsoppadag 3bara vällingvar 3;dje timme ska dom ha det...sen efter dag 3 börjar man ge skonsam kost..
    Dessutom ska man skeda med vatten eller vätskeersättning. En tesked var femte-tionde minut brukar vi ge.
Svar på tråden kräkningar, diaree & feber.. något som går?