• kilowatt

Vecka 17, gått upp knappt 1kg.

Väger mig med jämna mellanrum och tycks inte gå upp i vikt. Skönt, har jag tänkt innan, tills jag berättade för min syster att vågen visar att jag gått upp strax under 1kg och hon blev helt förskräckt och sa att det är alldeles för lite. Jag äter normalt, som innan graviditeten. Lagom.

Är det farligt med långsam viktuppgång? Farligt för bebisen menar jag.

• Svar på tråden Vecka 17, gått upp knappt 1kg.
  • MajsanD

jag gick inte upp mer än ett halv kilo till vecka 20 sen efter det så gick det upp. äter du bara bra mat så är det ingen fara för bebisen, Är i v 36 nu och min bebbe mår så bra så.  Men är du orolig prata med din barnmorska {#lang_emotions_sunny}

• Heureka

Tror inte du behöver oroa dig. Jag gick inte upp ens 1 kg innan v 20 och totalt gick jag upp 6 kg. Jag är normalviktig. Ut kom en tjej på 50 cm och 3600 g så det var ingen fara med henne.

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • SilverEmma

Jag hade gått ner två kg när jag var i v 25, sen började det gå uppåt.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • monikmonik

Det farliga är väll om man går ner i vikt för mycket under en graviditet för det ligger gifter i fettet som bebisen då får... jag gick inte heller upp så mycket första halvan av graviditeten gick till och med ner ett par kilo före v 12 pgav att jag mådde illa och spydde så :/
     bebisen tar vad den vill ha först sa dom till mig när ja var gravid sen får man det som blir över:)

tror det är helt normalt att inte gå upp så mycket i början dom som gör det gör nog det pgav sötsug och för att endel verkar måbra av att ständigt tugga på nått för att slippa må illa:)

• svalsta

oroa dej inte! jag är normalviktig, 165/56 kg och jag gick totalt upp 7-8 kg under min graviditet!

i vecka 20 hade jag bara gått upp 1 kg också

kan tilläggas att ja aldrig heller fick nån riktig mage =)

min dotter föddes och vägde 3285 gram o 51 cm i vecka 39+0

• svalsta

lyssna inte på din syster, alla är ju olika! var tacksam istället för du verkar ha en bra kropp! hehe =)

• queenofangels

ingen fara, ja e i v 17 o e just nu på -2 kg. va likadant med dottern., gick upp 8 kg då men hon vägde 3900g. man behöver inte gå upp massor av kg bara för man är gravid.

• lillasysterfia

Jag är i v. 20 och har bara gått upp 1 kg. Det är så individuellt hur mycket man går upp. Jag ätet normalt, kanske ibland lite mer än innan.

• Skogsflickan

Jag gick inte upp ngt förrän v19. Gick upp sammanlagt 6,5 kilo under hela graviditeten. MVC läkare tyckte att det var bra och normalt, då alla inte behöver gå upp 20kilo..Fick en son på 3520g

Svar på tråden Vecka 17, gått upp knappt 1kg.