• Liveit1971

    Första kicken?

    En liten fråga bara, till er blivande pappor. När kände ni första gången att bäbin kickade eller slog inifrån magen så att ni kände det?

    Frugan är i v. 26 och jag fick äran att känna det igårkväll. Trots att jag fått tre tidigare så är det lika häftigt varje gång?

  • Svar på tråden Första kicken?
  • Borlängemannen

    Vecka 23 första gången och vecka 24 regelbundet. Första gångerna var det dock svårt att märka skillnad på bebisen och mammans egna rörelse.

  • HampusPappa

    Vid vårt första barn vå var moderkakan i framkant, dvs att den låg och dämpade mycket av rörelserna, så det tog ett tag innan man verkligen kunde känna dem. Men sen var det rätt coolt att ligga och kolla på den lilla alienvarelsen som snurrade runt i magen.
    Minns dock inte när det var!

    Nu hoppas vi att den som är på gång får sin moderkaka i bakkant så att vi kan känna alla rörelser mycket mer!

  • Big Papa Mac

    Vi är i vecka fem-sex men känner ingenting... ;)

  • Nelson80

    tror det var runt vecka 19. lika häftigt kändes det i vecka 39 :) då kunde man verkligen SE att det fanns något som bökade runt där inne :)

  • Memnok77

    Kommer inte riktigt ihåg när det var. Man inbillade sig att man kände sparkarna när flickvännen berättade att det kom en. Däremot kommer jag ihåg när sparkarna var riktigt kraftiga, i slutet av graviditeten så kunde man få smällar i magen när flickvännen kramade om en.

  • EnTiger

    jag kände första sparken den 10:e april, vilket var runt v15 för oss nu när jag tänker tillbaka, är i 23 nu så borde varit runt 15-16. :D 

  • Schnitzel

    Nu är det över 2 år sedan fjärtan lag i magen, men runt vecka 20 nånstans så fick jag känna spark för första gången, det var i samband med att jag skulle lyssna efter ljud, jag la örat mot hennes mage och precis då la min dotter en välplacerad dojja i örat på mig.
    Det var rätt brutalt :)

  • jBerndes

    Vi ska ha vårt första barn nu och vi är i 20+4d och förra helgen kände jag den första kicken, min fru kände den sin första dagen innan Men hon har känt att det har varit något som rört sig, men inte sparkat markant förrän förra helgen. Det är så häftigt! Nu är vi på rätt sida halvtid. Dags att börja titta på profylax och föräldrar kurser

Svar på tråden Första kicken?