• Bedelia

Tackmail efter jobbintervju?

Var på en jobbintervju förra veckan, och ska idag mailledes komplettera med mina betyg/omdömen samt referenser till den som intervjuade, tillika min ev framtida chef.

Tänkte passa på att skriva några ord i mailet - kanske tacka för intervjun och på något sätt ännu en gång trycka på att jag skulle passa för tjänsten?

Men hur ska man formulera sig???

• Svar på tråden Tackmail efter jobbintervju?
  • Tecken

Varför komplicera till det - jag tycker det räcker med "Tack för en trevlig intervju!".

• Bedelia

Just för att det är ett ypperligt tillfälle att trycka på lite extra utan att man mailar in desperat utan något syfte.

• Tecken

Fast jag tycker det ser desperat ut, om man/du skulle bre på lite extra... De har träffat dig, de har bildat sig en uppfattning om dig. De vet dock inte om du tyckte om intervjun eller inte

• Catti41

Jag brukar maila och tacka för intervjun och skriva något om (om det är sant) att pga ditten eller datten så känner jag att jag skulle gilla att arbeta hos er. Dvs markera att jag är intresserad av tjänsten.

Och är jag inte intresserad så brukar jag ringa snart efter intervjun och säga det, så de slipper tänka mer på mig.

• GashH

räcker inte
    "hoppas på ett positivit svar ifrån er"

Svar på tråden Tackmail efter jobbintervju?