• Labolinn

Amningsvänlig fåtölj?

Hej på er!

Min söta mamma meddelade mig häromdagen att hon vill ge mig en bra amningsfåtölj i födelsedagspresent! Alltså, inte en sån där för många tusen som i Solsidan ;) men en amningsvänlig fåtölj, helt enkelt. "Det kan bli dyrt" sa jag (efter att jag sagt "tack" förstås!). Fåtöljer får man ju inte för en femma, liksom. Men hon stod på sig och nu är jag på jakt!

Så nu vill jag höra om det finns några bra råd bland er medmammor! Någon som har bra tips på bra stol att sitta i? Någon som testat Ikeas poäng, till exempel?

• Svar på tråden Amningsvänlig fåtölj?
  • Linapina

Hejhej,

Vi har Ikeas poäng-fåtölj. Jag brukar amma i soffan, har inte provat att amma i fåtöljen. Men när min lillkille är ledsen så brukar jag ha honom på bröstet och sitta i fåtöljen och gunga, det funkar jättebra! {#lang_emotions_laughing}

• Labolinn

:) Låter ju mycket bra. Jag sitter oftast i soffan, jag också, men med kuddar hit och dit och aldrig med riktigt bra stöd för ryggen. Jag tänker mig att Poäng, eller liknande, tillsammans med en amningskudde eller en rejäl annan kudde kunde vara vad jag behöver. Såg att den finns som gungstol också! :) Måste nog till ikea i veckan och provsitta lite. Provamma, kanske! :p

• Linapina

Hihi, jaa, jag får nog prova att amma i min fåtölj med. Det var egentligen därför vi köpte den från början. :)

Hoppas att du hittar nåt som funkar!

Svar på tråden Amningsvänlig fåtölj?