Svårt att sova tidigt i graviditete ?
Någon som haft svårt att sova om natten mkt tidigt i graviditeten ? Alltså inte pga något annat symtom t.ex. mkt kissande utan bara helt enkelt haft svårt att sova ? Nästan haft det som i sig ett gravidsymtom ?
Någon som haft svårt att sova om natten mkt tidigt i graviditeten ? Alltså inte pga något annat symtom t.ex. mkt kissande utan bara helt enkelt haft svårt att sova ? Nästan haft det som i sig ett gravidsymtom ?
Jag hade svårt att sova första veckorna och jag var nog inte kissnödig en enda gång.
Jag är en av dom, kunde inte sova. sov ca 4 timmar per dygn fram till vecka 33 och nu vill jag sova hela tiden istället.Jobbigt men man får försöka vila utan att sova..
Min mamma är den jag vet hade likadant. Men med första barnet hade jag inga problem med sömnen över huvud taget.
jag kunde inte heller sova när jag var gravid. började nån dag innan jag plussade och höll på i cirka en vecka. vet inte om sömnsvårigheterna berodde på oro eller graviditeten i sig. jag jobbar treskift också som påverkar sömnen men aldrig haft så illa problem...(tyvärr slutade graviditeten i missfall). jag vet dock att jag reagerade på att jag inte var speciellt trött och inte kunde sova om nätterna, man läser ju bara hur trötta alla är hela tiden, särskilt i början!
Kan inte heller sova! Känner mig oförskämt pigg, men det kanske är all glädje av graviditeten som gör att det är svårt att slappna av på nätterna. Nu längtar jag nästan efter den där perioden då man ska vara skittrött.
Hej
Jag somnar nästan varje kväll på soffan helt omöjligt och va vaken,sen sover jag dåligt på natten vaknar av att jag är såå kissnödig ibland är jag för trött för å gå upp somnar om hela tiden drygt de där!!
Förresten är jag nu i v6
Då ser jag fram emot nästa vecka. ;) Inte roligt att ligga o stirra i taket på nätterna medan sambon snusar gott bredvid.
Ja min sambo han slocknar på 1 minut,önskar jag kunde de men har man sovit på soffan först och vaknar mitt i natten är de svårt att somna om.Sambon vill inte väcka mig kan bli lite sur då dessa hormoner vet ni;)
Jag har svårt att somna på nätterna (brukar somna nån gång mellan 2-5) sen vaknar jag 7:30 prick när jag än somnar..ibland lyckas jag somna om..jag är i bara i v.5...
Hade hellre varit trött så jag kunde sova på nätterna:)
I början innan jag viste att jag var gravid så hade jag JÄTTE svårt att sova ..Somnade sent och vaknade redan halv 5-5 på morgonen .. Hade hur mkt energi som helst och städade , städade och städade ... Nu däremot blir jag sjukt trött från och till hela dagarna och somnar ovaggad på kvällarna så fort jag lägger mig ner .. och då kan jag även ha tagit mig en lur på soffan på eftermiddagen .. ;) Är nu i vecka 10 (9+4)..
Jag har inga problem att somna och sova, men jag vaknar så himla tidigt och kan inte somna om och det tillhör inte det vanliga hos mig direkt.