Emmaljunga nitro city? Vagn djungel..
Jag har haft en Emmaljunga nitro city men som Emmaljunga precis tagit tillbaka då handtaget lossnade från chassit på ena sidan och jag har nu valt att ta en Urban jungle istället. Svårt val för er men jag skulle ändå tänka om angående urban jungle... Alt en Brio Go eller senaste Easy walker som oxå har svängbara hjul i fram. Lycka till!
Vi har beställt en nitro precis, och den känns väldigt stabil och vettig. Om du frågar i denna tråd så får du nog mer svar från folk som använt vagnen. www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474.html
Vi kommer nog inte gå så mycket i skogen inte jag i alla fall eftersom jag använder rullstol men vi funderar på om behovet uppkommer att köpa en begagnad emmaljunga med 4 lika stora hjul och flytta över sitdelen.
Ang. snö så är nog ingen vagn alls vettig, själv har jag haft ett helvete att komma fram i vinter när det inte varit plogat. Frågan är om det smartaste då, tex om ni ska ut för att rasta hunden inte kan vara att ha bebis i sele/sjal istället för att pulsa i snö med en vagn. Den vagn som rullar lätt i snö tror jag inte finns. Sen är det nog aningen lättare med 4 lika stora hjul men frågan är om det är rätt i längden. För oss är det nog inte så vi tar det då för att ha en lättsvängd vagn annars.
tack så mycet för era svar! Vi har ett par månader på oss att betänka vilken vagn vi verkligen ska satsa på men just nu lutar det mer åt en vagn med 3 hjul tex en urban eftersom jag vill att den ska vara lättkörd på sommaren..vill inte behöva köpa en "sommar sulky" eller en sommarvagn...känns slöseri med pengarna! Man får väl hoppas på att vintern som kommer blir mildare än den senaste hehe!