Sjukanmälan till jobbet
Hur vill eran arbetsgivare att ni gör när ni vet att ni måste vara hemma och VABBA...
Vill de att ni medelar tidigt eller samma dag eller som min chef inte före kl 06,30 samma dag.
Jag råkade förvarna henne sent igår kväll med ett litet oskyldigt sms men det fick jag höra att det var absolut inte uppskattat. Hon hade själv sagt att hon vaknar inte av ett sms sent så jag tänkte då kan hon läsa det på morgonen. Hon hade nämnligen sagt det till mig en gång när jag sa att en kollega sms:at till mig vid 06,03 en dag då jag var hemma. -Ordagrannt sa hon va har du telefonen så nära och hör du den. Så jag trodde jag gjorde en välmening och sms:ade sent igårkväll eftersom jag börjar vid 9 och är den som öppnar att sonen och sambon spyr och att jag ringer i morgon bitti..
Frågade då när får jag meddela dig då.. Tidigast 06,30. Är bara det att jag lämnar sonen på dagis 07,30 och har en timme till jobbet och hon som hon brukar ringa in har bussar att passa så jag trodde i min enfald att ju förr desto bättre ..
Men icke.. Så hädanefter tänker jag inte vara snäll. Jag ska meddela samma dag helst 1 timme innan jag ska börja. Sen skiter jag i konsekvensen.
Är trött på att bli ifrågasatt och få försvara mig som värsta skurken att varför gjorde du så. Vad trodde du att jag skulle göra. osv...