FridaB09 skrev 2010-05-19 20:03:45 följande:
Jag brukar göra en shake när jag är hemma och det blir långt emellan, men ute på en offentlig plats känns det lite olustigt att göra det eftersom jag är ...lite kramgod... och helst inte vill att någon tror att jag lever på dem för att gå ner i vikt. Oh, fler tips, tack alla, jag får utforska. Har bland annat köpt riskakor med sourcream och union smak och de var på tok för goda för att vara nyttiga, men jag får väl försöka självdisciplinera
Inte ska du behöva tänka på vad andra tänker...
Jag har själv varit överviktig och sen jag gått ner i vikt tror plötsligt folk att jag är anorektisk så fort jag skakar en shake... "Jaha, du vill gå ner ÄNNU mer i vikt??"
-Nej, jag vill inte gå ner i vikt, jag vill se till att få i mig den näring kroppen behöver. Det är alltid bättre att skaka en shake än att hoppa över ett mål.
Personligen har jag lite svårt att disciplinera mig när det går för långt mellan målen så jag måste alltid se till att äta utifrån klockan. Annars är risken att det går för långt, jag hamnar i fällen o trycker i mig ALLT som kommer min väg.
Lycka till med vad som än passar dig bäst. Det vet man ju bara själv i slutändan