Hur länge kan man bo i en tvåa med ett barn???
Och hur stor lägenhet behöver man sen? En tre eller en fyra??? Ska man tänkalångt framåt ifall man vill ha fler barn eller bara tänk på ekonomin, att en fyra e dyrare...?
Och hur stor lägenhet behöver man sen? En tre eller en fyra??? Ska man tänkalångt framåt ifall man vill ha fler barn eller bara tänk på ekonomin, att en fyra e dyrare...?
Det undrar jag me..men jag tror man klarar sig länge med en 2 a i början, sen ska det väl ökas eftersom,,,
Hej, det beror på.. Hur stor eran familj är...
Vi bor 4 personer i en tvåa på 56 kvm, har ej ekonomi till större...
Vår framtid version är ju en 4 rummare, så barnen får varsit rum,
de är en pojk och flicka...
Lycka till!
Glömde säga, det finns ingen plats för normala lekar för barnen, vi har gjort vardagsrummet till sorum och sovrum till vardags rum, inte blev det större för det...Men bättre planlösning...
Vi rekomenderar ej att bo i en två med barn, 3:a minst!
Vi är tre personer i en 1,5:a.. Jag, Daniel och snart fyra månader gamla Emma. Vi kollar på treor och fyror nu.. En trea skulle räcka gott och väl om det inte vore så att vi hade två stora datorer och vill ha ett datarum/kontor.. Vi har dessutom väldigt olika dygnsrytm, då Daniel jobbar natt varannan vecka, så man vill inte ha datorerna i sovrummet.. Men för en "vanlig" familj utan massa dataprylar skulle jag nog tycka att det räckte med trea, kanske t.o.m en tvåa.. I alla fall innan barnet vill ha eget rum..
jag tror nog att det är bäst att flytta så att barnet har lite större utrymme att leka på. så resonerar i varje fall jag. vi bodde först i en trea (jag flyttade in i killens lgh då vi träffades), sedan när vi fick reda på att jag var gravid bytte vi det mot en fräsch tvåa med tvättmaskin och torktumlare, men flyttade till en trea då dottern var ca 1 mån. nu bor vi i en trea, fast en annan trea och här tänker vi stanna till vi hittar hus! :D
Vi bodde i en 2:a på 55 kvm till sonen var 7månader ungefär och jag tyckte att det var hemskt! Det är inte barnet i sig som tar plats utan alla dess leksaker och kläder, Vart man än vände sig så stod det en babysitter, gåstol eller bilbarnstol i vagen. Jag höll på att bli galen, vi sökte lägenheter helt desperat..ja vi sökte redan när jag fick reda på att jag var gravid. Nu äntligen bor vi i en helt nyrenoverad 3:a på 74kvm där Johannes har eget rum Det är underbart. En fyra hade int eheller varit dumt, det extra rummet hade man lätt kunnat fylla med något. Det är jag säker på
Till det är dax att få fler bebbar.
Men jag vet att en del tycker att det fungerar fint med en 2:a oxå så det där får du nog avgöra själv, hurvida det funkar eller ej.
Hej!
"finns det hjärterum så finns det stjärterum"
Jag bor i en 2:a på 64 kvm, jag bor med min dotter å väntar en till...
Jag e särbo med min kille för tillfället då han jobbar mkt å oregelbundet.
Men för min del funkar det bra, min dotter har sovrummet å jag har min säng i vardagsrummet. Sen när bebisen blir äldre så får de dela rum...
Sen har jag även en stor möblerbar hall som jag gjort om till en atelje... där det finns staffli, bord å stolar, målar- å pysselgrejer, spel mm... där man kan sitta om man vill bygga pussel, spela spel eller måla å pyssla.
Den stora hallen var tidigare hennes "rum" innan hon fick mitt sovrum.
Jag har ju inte samma "lekbehov" som hon har.... Å det kan va skönt att hon kan stänga om sig då hon vill ha skoj med sina kompisar å leka.
I vardagsrummet (som är mitt rum) är det "lekförbud"... sina saker får hon ha i SITT rum, å det funkar bra.
Har en dotter som snart är 11 månader. Bor i en tvåa på 50 kvm. Går ganska bra än så länge. Visst gäller det att man har plats för kläder och det gäller att man rensar ur ofta det som inte används. Hon vill helst vara där jag är så det bekommer henne nog inte att det är lite plats. Det finns plats för hennes leksaker i vardagsrummet som jag är noga med att plocka ordning med när hon gått och lagt sig. Tur är att hennes säng får plats i vårt lilla sovrum annars hade det varit en annan sak.
Vi tänkte bo kvar medan nån av oss är hemma pga ekonomin + att vi trivs så bra i innerstan. Sen ska vi väl börja titta på lite större.
Hela livet om man vill!!