• Erizajo

Dopsång

Hej!
    Är det nån som vet nån bra dopsång som jag kan sjunga till mitt barns dop?
    Har BF nu på torsdag, vet ej kön.
    Ingen idé att tipsa om underbara "välkommen till jorden" då jag sjöng den på min dotters dop och vill att de ska "få" varsinn.
    Vill inte heller ha "det vackraste" som jag vet är poppis, tycker den handlar om kärlek mellan partners.

Så om du vet nån fin dopsång med fin text (ex religion) så skriv! länka gärna till text eller kanske om den finns på typ youtube.

Som sagt kan verkligen rekomendera välkommen till jorden till andra den är så träffande, men som sagt vill ha en annan denna gång. (välkommen till jorden finns på youtube)

• Svar på tråden Dopsång
  • wonkiz

Hmm... jag funderar på att ta "älskade barn" kolla upp den på youtube så får du se vad du tycker om den...

• Sara Li

Teddybjörnen Fredriksson! Om jag hade vågat hade jag lätt sjungit den på båda mina döttrars dop... Men det är inte så lätt att våga inför icke-musikintresserade släktingar... Och dessutom skulle jag nog ha börjat gråta.

• litengunnarolle

Jag ska sjunga "prins Noel" på min systers sons dop :) den andra mostern ska sjunga "handens fem fingrar"
    ">

• litengunnarolle

också på förra dopet, för den äldsta sonen så sjöng den andra mostern "mitt lilla barn" som är väldigt söt, och sedan skrev hon en egen text till en existerande melodi :)

• Aaglars

"Modersvingen" av Lina Sandell

Carola har gjort en oerhört vacker inspelning med denna sång,

• silvanus

på vår dotters dop sjöng hennes gudfar/fadder "välkommen hem av sonja aldén"
    han sjöng även på syrrans sons dop och då blev det "du vet väl om att du e värdefull" (psalm 791)

lycka till:)

Svar på tråden Dopsång