• Annica Saga

Lillans första ring

För ett par år sedan fanns det på någon av de större smyckekedjerna en liten guldring med en sten i, som jag tror de kallade lillans första ring, som man sen när de blev äldre kunde ha som berlock på halsband. Skulle vilja köpa en sådan till min dotter, någon som vet någonstans man kan köpa en sådan?

• Svar på tråden Lillans första ring
  • Tilde 04

När jag jobbade på Guldfynd för ca 4år sedan så sålde vi sånna. vet ej om de finns kvar.
    Fanns även en för killar.

• Puckolina

har letat i alla tänkbara affärer med svaret: det har vi slutat med för nå't år sedan. Fick tillslut beställa en från Finland, där det är väldigt vanligt att man som fadder ger till sitt fadderbarn på dop dagen. Kolla om du kan hitta nå'n finska butik på nätet kanske.. Lycka till!

• en liten en

min son fick en när han döptes... kommer själklart inte ihåg vart den var köpt men ska försöka kolla upp det, så om ingen annan vet så återkommer jag senare med svar

• Annica Saga

Var nog Guldfynd jag såg den då, men de inte längre.

en liten en Skulle bli väldigt glad om du lyckades kolla upp det.

Puckolina Ska se om jag hittar någon finsk butik på nätet, lite svårt med finskan bara.

• JFL

Gå in på Guldfynd och Albrekts Guld, även om de har slutat med dem så kan det finnas några enstaka kvar i någon butik. Fråga någon som har jobbat ett tag, under en vardag då det kanske inte är så många kunder i butiken, om hon kan leta reda på det gamla artikelnummret (inte alla butiker har kvar dem dock) och söka i datorn på det. Förhoppningsvis så dyker det upp något på datorn. Alternativt om hon kan prata med inventeringsansvariga på koncernen (en ganska otrevlig människa tyvärr) och se om hon kan hjälpa till. Tyvärr är det bästa om man har kvar de gamla artikelnr och kan söka utifrån dem.
    OBS! Det är olika art.nr. i de olika butikerna, ja GF och Albrekts.

• mia1968

Vi köpte en klackring med en liten diamant i september i fjol då sonen skulle döpas som han fick av oss i doppresent. Vi köpte den på en kedja som heter "din guldsmed" som jag tror är rikstäckande

Svar på tråden Lillans första ring