• optimisten

Hur gör ni fransk manikyr så att det håller länge?

Tycker att det är så fräscht med fransk manikyr och undrar om ni har något tips på att det varar länge? Inte kul att offra sig att sitta och göra det för att det redan dagen efter ser avskaft ut här och där=(.
    Sedan undrar jag om ni brukar göra det även på tånaglarna ??

• Svar på tråden Hur gör ni fransk manikyr så att det håller länge?
  • hulahula79

lägg topplack på det varje dag...

• optimisten
    hulahula79 skrev 2010-05-17 19:14:22 följande:
    lägg topplack på det varje dag...
    Ok ...brukar du göra det på tånaglarna också??
  • hulahula79

nej, dom brukar vara enfärgade, men mest för att ag väger för mycket och inte kan sitta med fötterna så nära så länge.. =)

• Anna Paulita

Jag tycker det är omöjligt att få nagellack att hålla länge hu rmycket base och top coat jag använder. Hoppas du får några tips som jag också kan använda mig av. Det blir verkligen ett för stort projekt att måla naglarna när man måste göra om det varannan dag. :(

Jag vägrar bara vara mamma...
  • optimisten

Jag målade fransk manikyr i förrgår..satt på topplack igår och idag är det två naglar som blivit fula=(..hopplöst....

• SoStylish

Nagellack håller ju sällan så bra som man önskar. Vill man ha ett riktigt säkert resultat så skulle jag tipsa om att gå till en nagelsalong och göra en såkallad nagelförstärkning med fransk manikyr.

Annars är mitt tips att använda underlack först, och sedan när ni applicerar det vita så ser ni till att ni drar ner det på kanterna av nageln också. Alltså på toppen av nageln och på sidorna. Och sedan överlack på såklart!

• Kinya

Under en period hade jag fransk manikyr alltid. En bra bas, bra vitrosa (ej vitgul! Blir jättefult och naglarna ser gula och trista ut!) och en bra topplack är en bra början. Sen brukade jag ta en liten stund varje-varannan dag och först fylla i med den vita det som skafts av och sen lägga på en ny topplack. Efter en vecka så var jag tvungen att ta bort allt och lägga ny. Men i en vecka såg det bra ut.  

• Belza88

hej hej...har fått höra att de håller lite längre om man "rycklar" upp nageln lite så de verkligen fastnar.. ( filar lite uppe på nageln)
    har ej provat det själv så vet ej om de funkar..men man skulle ju kunna ge de en chans..:)

• 071001

Jag gör fransk på tånaglarna och det håller bättre på händerna. Lite beroende iofs på skorna jag, om de skaver mycket mot tårna eller ej. På händerna är det hopplöst en dag max två sen är det bara att göra om.

• Joe

det jag har märkt är att formen på naglarna spelar in, i alla fall på mig. när jag har haft lite kantigare form på naglarna blir de fula i hörnen väldigt fort, men om jag har en mjuk oval form så slits det inte riktigt lika fort.

sassas metod har funkat bra för mig också, att dutta i där det vita har gått bort och sen toplacka över alltihop. jag tror inte riktigt på att rugga upp nageln först eftersom det mest är i kanterna som färgen skavs av (om man inte har ett skitlack, men då är det ju det som ska bytas), däremot tror jag att det är viktigt att inte ha feta händer/naglar när man börjar måla.

• KarlAsp

Min sambo bloggar ganska flitigt, hon har skrivit en bra guide till hur du gör en fransk manikyr som jag tror är ganska enkel att följa steg för steg. 

Nu har jag ju iofs inte provat själv (fasän jag är trygg i min sexualitet hehe Cool)  men man vill ju gärna hjälpa till när chansen ges!

Svar på tråden Hur gör ni fransk manikyr så att det håller länge?